tjena sitter o funderar på om jag missat några bra att ha med sig saker då man är ute o kör i skogen? just nu har jag yxa,såg,kniv,spännband ett snöre, spade, första hjälpen kitt några mer förslag?
vad bra du tog dej tid att skriva ner allt det därHär är en lista på mer saker som man kan ha med:
Mössa
Regnkläder
Sandaler
Shorts
Underställ
Vantar
Komfort
Resekudde
Sovsäck
Sängkläder/reselakan
Trangiakök
Öronproppar
Necessär
Bärbar dator
Datorladdare
En bra tejp
Ficklampa/pannlampa
Högtalare
Hörlurar
Kamera
Mobiltelefon
Handduk
Handtvål
Lypsyl
Solskydd
Toapapper
Våtservetter
Badkläder
Keps/Hatt
Kängor
Lämpliga skor
Värktabletter
Vätskeersättning
Resehandlingar
Biljetter
Försäkringspapper
Hyrbilsbokningar
Karta
Kreditkort
Körkort
Lexikon
Plånbok
Spärrnummer
Visum
Första hjälpen-väska
Kompass
Filt/Kudde
Kortlek
Snorkel, cyklop & simfötter
Hjälm
Kikare
Klocka
Kniv
Konservöppnare
Matsaker
Mediciner
Multiverktyg
Myggmedel
Papper och penna
Plastpåsar i olika storlekar
Skavsårsplåster
Solglasögon
Sällskapsspel
Tändare/tändstickor
Vattenflaska
Vattentät säck
okey tackar riktigt bra tipsJag har förutom skoterns original extra startsnöre och verktyg:
Mössa plus minst ett par extrahandskar
extra sockar, varma
extra tröja
Rejäl första hjälpen kudde
10 meter bergsklättringsrep
Kniv
liten yxa
Fällbar såg
spade där det sitter en andra såg
1 rulle toapapper
en termos med té eller annan varm dryck
någon smörgås och typ snickers eller så. Ibland en mattermos med något gott.
Saker att göra upp eld med, i olika varianter för säkerhets skull.
Ibland ett par vedträn.
Ibland beroende på var jag är har jag även med så jag klarar en övernattning om det skulle knipa sig. dvs. liggunderlag och en rejäl stor militär ullfilt.
Och eventuellt något annat smått och gott.
Det ryms rätt mycket i en 50 liters packlåda på bandtunneln. =D
Jag har med mig en tampong att göra upp eld med (ja du läste rätt). man doppar den helt sonika i tanken och du kan omöjligt misslyckas att få eld i brasan =)När det gäller att göra upp eld så fick jag ett bra tips. En stump innerslang, från cykel/moped/mc är lätt att få eld på och kan inte bli blöt och den brinner en hyfsad stund. Dessutom tar den inte mycket plats.
ABSOLUT SUPERSÄKER METOD :thumb:Jag har med mig en tampong att göra upp eld med (ja du läste rätt). man doppar den helt sonika i tanken och du kan omöjligt misslyckas att få eld i brasan =)
haha bra tips därNär det gäller att göra upp eld så fick jag ett bra tips. En stump innerslang, från cykel/moped/mc är lätt att få eld på och kan inte bli blöt och den brinner en hyfsad stund. Dessutom tar den inte mycket plats.
haha smart det ocksåJag har med mig en tampong att göra upp eld med (ja du läste rätt). man doppar den helt sonika i tanken och du kan omöjligt misslyckas att få eld i brasan =)
aha det är nått man skulle testaIngenting slår stearin indränkt toapapper. Brinner lääänge å tänder surved. Det är fin fint att ha i en vattentät förpackning m tändstickor. Livräddare