Bra billig ryggsäck?

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Tjenare är ute en bra billig ryggsäck,
Den ska vara rätt liten, behöver bara rymma skaftet på en spade och kanske nån vattenflaska.

krav jag har på den är att jag vill ha spänne vid midjan och även över bröstet.

Nån som har något förslag? Eller har en fin ryggsäck du kan tipsa om :)

Tack på förhand /m0ngoloid

buspojken

Välkänd medlem
17 jun 2011
126
0
6
Gävle
ja kör med klim nac pac, kostar runt 1000 spänn, köpte min på stenmarks maskin och den funkar helt klockrent ! lagom storlek, vatten påse på ryggen, googles fack, rekommenderas varmt

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Fick tag i en dakine heli pack 11L
Nedsatt till 300 från 700.

Den är gjord för skidåkare och har en jätteficka för hjälm där en spade passar perfekt. Och behov av en hjälmficka finns ju ibland även på skoter. En fleecevaddderad ficka för goggles och en ficka som är perfekt för att ha en näve verktyg med sig. På insidan är den perfekt storlek för att ha med sig några redbullburkar, nån banan och några snicker plus ett enkelt ombyte, någon hjälmhuva och lite andra småsaker.

Kan även rekommendera klimryggsäcken. Den verkar verkligen vara gjord av skoteråkare för skoteråkare.

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
arjeplogarn: Jag hitta en dakine , är det spännen för både midjan och bröstet på den? Dom har bara lagt ut ett kort så man ser inte på det kortet om det är så.

M.Slagbrand

Välkänd medlem
25 feb 2010
284
1
16
Boden
På min dakine är det både vid midjan och bröstet, jag har en lite äldre version av heli pack 11l. Dock har den några år på nacken, men jag ser inte varför en nyare inte skulle ha det....

Last edited:

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Jag kör klim nacpac och den är bra..Men något som jag iaf har som krav är att den ska ha en vatten lunga med sugslang..klim väskan har en bra lösning då dom gömt sugslangen i ena axelremmen bakom en dragkedja,det gör att inte vattnet fryser i slangen..

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Ja nu är det ju försent att svara men ja den har två spännen. Och grattis till köpet.
Rikardh: Dakine har också detta. En grej man kan göra för att undvika att det fryser är att blåsa ner vattnet i slangen tillbaka till påsen. Det absolut bästa med klimsäckarna är verktygspåsen som är helt underbart byggd. Riktigt avundsjuk på detta.