Bra första skoter

Mach 1

Välkänd medlem
1 jan 2000
210
0
16
Jag skall köpa en skoter nu har jag bestämt mig, jag har funderat på det i flera år... Men jag har några olika modeller jag har funderat på Arctic Cat ZR 440 -97<-98, Lynx Cobra racing-94<-95, Polaris xcr 440 -92<-94 eller liknande, jag vill ha en ganska lätt o pigg skoter. Vilken skulle ni rekomendera av dom 3 skotrarna

Isac

Medlem
1 jan 2000
28
0
1
Umeå Sverige
w1.telia.com
det är ju lite beroende på vad du skall använda skotern till, tänk på att 440:erna är ganska hårt trimmade och går lättare sönder än de vanliga, sen har de en viss tendens till att ta mer soppa än de större modellerna.

De största fördelarna är väl vikt, det blir otroligt roligt med ett 440 som är ettrig som ##### och lätt som en fjäder! ;) kolla bara så att skotern har en hyfsad matta! ( Kolla också om den är trimmad osv)

Mach 1

Välkänd medlem
1 jan 2000
210
0
16
Jag skall mest ha den till att köra o leka med, o kanske även någon liten längre färd.... Men jag har oxå funderat på en Ski-doo Formula Z/stx, vad tycker ni om dessa maskiner, jag skulle vilja ha en skoter som man inte behöver meka med så mycket...

egon

Välkänd medlem
1 jan 2000
232
0
16
Det är rätt så stor skillnad mellan en -92as XCR 440 och en -98as ZR 440 så det är inte så lätt att besvara, man får vad man betalar för (oftast) helt enkelt. Jag skulle nog ha köpt en XCR 440 runt -96 istället. Har aldrig kört en men har hört mycket positiva saker om dom...