Asker är turboskadad så han fnyser bara åt 5hk upp i effekt men de kan kännas av bra. Att den toppen skulle ge 10-14 hk nere i registret kan va möjligt men halvera den siffran för säkerhets skull. Men även 6hk där ner är roliga hk motorn blir rappare och man kan lägga på mer vikt långt in på vikterna och då tar de undan bättre såklart. Att den kan ge 4hk på topp är mer troligt de är siffror man känner igen från bromsningar av många eftermarknadstoppar. Polaris har bra utformade lock org så de är svårt att göra en topp så mycket bättre som påstås. Som ex om de vore en Rotax 800 motor där är de lätt att få ut mer toppeffekt ur billetlock för de har mer lågvarvseffektiva lock troligast för bränsleförbrukning och utsläpp skull de ser för djävliga ut ur trimsynpunkt. Polaris och Arctic cat har bra org lock.
Jag tycker locket är prisvärt för jag tror du får 4 hk någonstans i registret ivf och då är de 1000kr hk som är vanlig siffra inom trimsektorn.
Leta åt en bra pipa och detta lock och porta är ju alltid effektivt om portaren vet vad den gör.
Viken årg är de på maskinen ?
Jag skulle köpa in mig på
http://www.dynotechresearch.com/ för där testar dem alla tänkbara pipor luftburksmoddar reedventiler toppar ja du fattar de är extremt kul läsning och man lär sig mycket om allt inom trim.