Bra skoter efter pro x2

Tommy E

Välkänd medlem
2 dec 2004
156
0
6
Burträsk
Ja, jag har lite funderignar på att byta upp mig från min pro x2.

Nån som vet någon bra "allround skoter" behöver inte vara alltför bra i snön.. men den ska gå att tukta i luften och på marken. 440 är utesluten pga all skruvning och 800 är för dyr i drift och försäkring.
Så är det någon som har något bra tips och egna erfarenheter av någon maskin i prisklassen runt 50k - 60k?

Eller är det lika värt att bara byta till en annan matta och byta dämpare på min nuvarande?

B

Biosteel

en F7 duger nog som allround skoter i den prisklassen du söker.

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Du får ju en Lynx RE 600 -07 för runt 60k..

PPS boggie mm, mysigt det! ;)

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Har du åkt Pro X2a tidigare så känns det ändå som att nästa skoter har mycket att leva upp till för att vara värd sitt pris.

en Lynx RE är nog inget dumt val! :)

Tommy E

Välkänd medlem
2 dec 2004
156
0
6
Burträsk
Men om man vill hålla sig till Polaris då? Är det värt att lägga pengarna på en fusion eller var det en flopp från polaris? Med tanke på att dom bara fanns i två år...

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
En Fusion 600 Dragon skulle jag inte tveka en sekund på att äga!
Duktigt häftig maskin, med vad jag hört en av marknadens då snabbaste 600or, grym dämparuppsättning och ett fint chassie.

Tommy E

Välkänd medlem
2 dec 2004
156
0
6
Burträsk
Nånting som jag fortfarande inte har lyckats fatta är vad skillnaden är ex mellan Fusion Dragon och en vanlig fusion?

Stoken

Aktiv medlem
4 feb 2008
98
0
6
Jo visst men det skiljer på dämparna(ställbara), vet att det är så på -07ans dragon 700 iaf......

Tommy E

Välkänd medlem
2 dec 2004
156
0
6
Burträsk
Ja, vad jag förstått så är Drakens dämpare mycket rejälare och mer anpassade för stryk!
ja, det är ju en av anledningarna till varför jag vill byta efter som dämparna inte håller måtten längre. Så det är ju en förutsättning att dom tål lite stryk.

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
ja, det är ju en av anledningarna till varför jag vill byta efter som dämparna inte håller måtten längre. Så det är ju en förutsättning att dom tål lite stryk.
Skall du ha en skoter med bra dämpare så är ju Lynx RE med den underbara PPS boggien som du skall välja! ;)

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Om det bara hänger på dämparna som börjar bli mosig på din så borde väl en renovering av dämpare eller en uppgradering vara duktigt mycket billigare än att byta skoter.

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Köp en IQ 600RR? Bör väl finnas för 60 tusen kan man tycka när de såldes nya för 76 eller var det 79?

Om du köper en lynx med pps boggie och har tänkt köra hårt se till att förstärka den för de håller inte.

Svetsa ett plattjärn på framsida av främre dämparinfästningen till bakre dämparen i boggin. Lätt hänt de viker sig och du har total haveri i boggin, har själv råkat ut för det på en lynx 600 E-tec 2009 fick strida länge med brp innan jag fick igenom det på garantin!