Bromsproblem mxz 700

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
hej bromsen tar inte på mxz:an. Bromsklossarna är fina. Men bromsen tar endas litegran när man trycker bromsen i bott. Vad kan det vara för fel? luft i systemet? Det hände typ en vecka efter att jag satt på en större styrhöjare.

Tacksam för snabba svar.

//Pontus

mmackeboi

Ny medlem
28 mar 2010
2
0
1
Vuollerim
Kan ju alltid vara att bromsvajern är för sträckt? Eller jag vet inte riktigt.. Men troligtvis hände det i samband med att du satte på styrhöjaren. Eller så kan det vara luft i systemet. Men kolla om du har bromsvätska i den oxå. Lycka till! // Macke

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Nu krånglar skiten igen. Jag har luftat och då fungerade det bra. Men nu slutade det fungera och jag la en mutter mellan bromshandtaget och piggen som trycker mot vätskebehållaren. Och då fungerade det igen men efter en stund så låstes hela systemet. Kändes redan innan som bromsen låg på. Men just när jag hade hett dit muttern så låg den inte på. Det är som att trycket i sysstemet varrierar. :hmmmm:
Tänkte köpa ett nytt handtag för att det som sitter på inte är orginal men det kostar 750kr på fritidsimport.:cry: Vad tror ni felet kan vara?

Tacksam för svar // Pontus

Xcr 700

Välkänd medlem
18 okt 2009
122
0
6
stockholm
Eftersom det lirade bra innan du satte på nya höjjarn så är det knappast nåt som har kommit över natten det verkar lite långsökt, du har luft i systemet! bara att lufta lufta lufta tills allt är ute =)
mvh