Bullseye-kit från D&D. F7, för mycket luft -> haveri?

Thekeffo

Välkänd medlem
14 dec 2008
152
0
6
Halloj!

Hur många här är det som har provat Bullseye-kitten från D&D till luftburken? Är inne på att köpa ett sådant kitt men sedan var jag in på några forum i USA. Där avrådde dom folk från dessa, eftersom de påstod att motorn får för mycket luft vid ledåkning (ej igensatt filter) -> resulterade i haveri. Någon som har erfarenhet av detta?
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
jag hann med ca 9mil med bullseye kit på min F6 -06 med ett 280 munstycke i soppa slangen.
När jag kollade stiften efter 3mil med bullseye så var stiften inte svarta nå mer dom var mer mörk bruna som dom ska vara. Testade både fullgas och halvgas.
 

Thekeffo

Välkänd medlem
14 dec 2008
152
0
6
Ringde och hörde med bengan. Han tyckte jag skulle satsa på en "tunnel" från en m/crossfire maskin. Sedan får du borra ett eget hål i huven på sidan. Köpte ett för 300kr. Ska bli intressant och se resultatet..
 

Joint__

Välkänd medlem
8 aug 2008
656
2
18
Umeå
Ringde och hörde med bengan. Han tyckte jag skulle satsa på en "tunnel" från en m/crossfire maskin. Sedan får du borra ett eget hål i huven på sidan. Köpte ett för 300kr. Ska bli intressant och se resultatet..
vad för tunnel? inte bandtunnel va?
 

fax110

Välkänd medlem
12 dec 2008
189
1
6
Vännäs/Robertsfors
vad för tunnel? inte bandtunnel va?
hehe sjjälvklart inte jag antar att det är något från luftburken som går ut mot huven där dom som ''tunneln'' satt på har ett hål i huven så han måste borra ett hål.

vet inte om detta stämmer men jag fattar det så :p

svara gärna du som skrev jag vill också veta mer exakt
 

Thekeffo

Välkänd medlem
14 dec 2008
152
0
6
Det stämmer bra, det är en tunnel man monterar på insidan huven. Bred och ganska tunn så den får plats ovanför pipan. Sedan strax nedanför lysena på sidorna gör man hål där tunneln går ut. Där får man bygga ett eget filter, typ med meshtyg eller bullseyeliknande. Får grejerna på torsdag så jag kan lägga upp lite bilder då.
 

Joint__

Välkänd medlem
8 aug 2008
656
2
18
Umeå
Det stämmer bra, det är en tunnel man monterar på insidan huven. Bred och ganska tunn så den får plats ovanför pipan. Sedan strax nedanför lysena på sidorna gör man hål där tunneln går ut. Där får man bygga ett eget filter, typ med meshtyg eller bullseyeliknande. Får grejerna på torsdag så jag kan lägga upp lite bilder då.
lägg gärna ut nån bild så man fattar vad ni menar