Buskörning ! ?

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
Hej alla
läser i tiningarna att det är problem med buskörning i bla Kiruna o Kalix Jokkmokk
om så är fallet så bör kravallknotten ta en funderare om de vill kunna köra skoter i sammhällena i framtiden,verkar föresten funka i Älvsbyn.

vi som kör snöskoter bör tänka att alla vi möter utan skoter är fanatiska milöpartister dvs inte köra som idioter ,för även om vi kör som folk gnäller vissa individer i alla fall

jag mötte ett gäng grabbar på skoter förra veckan som vare sig hälsade på min hälsning eller körde på ett vettigt sätt i ett område där vi inte får köra skoter i gentligen ,men polisen blundar än så länge .

Till er o liknande vill jag säga ,förstör inte mina möjligheter att ta mej till macken etc för då kör jag över er :D skämt å sido ,tänk efter för fan :cool: eller är det så att 16 år är för tidigt att släppa lös grabbarna på en skoter som en del förespråkar :confused: .

det skiter jag för övrigt högar i för ja e gubbe i kravallknottens värld o drabbas inte av politikernas beslut på samma sätt.men alla andra kommuner som funderar på att släppa in skoteråkare i sammhällena tar sig nog en extra funderare efter alla skriverier i pressen

mvh konan barbaren :mad:

R

Robin

Hej alla
läser i tiningarna att det är problem med buskörning i bla Kiruna o Kalix Jokkmokk
om så är fallet så bör kravallknotten ta en funderare om de vill kunna köra skoter i sammhällena i framtiden,verkar föresten funka i Älvsbyn.

vi som kör snöskoter bör tänka att alla vi möter utan skoter är fanatiska milöpartister dvs inte köra som idioter ,för även om vi kör som folk gnäller vissa individer i alla fall

jag mötte ett gäng grabbar på skoter förra veckan som vare sig hälsade på min hälsning eller körde på ett vettigt sätt i ett område där vi inte får köra skoter i gentligen ,men polisen blundar än så länge .

Till er o liknande vill jag säga ,förstör inte mina möjligheter att ta mej till macken etc för då kör jag över er :D skämt å sido ,tänk efter för fan :cool: eller är det så att 16 år är för tidigt att släppa lös grabbarna på en skoter som en del förespråkar :confused: .

det skiter jag för övrigt högar i för ja e gubbe i kravallknottens värld o drabbas inte av politikernas beslut på samma sätt.men alla andra kommuner som funderar på att släppa in skoteråkare i sammhällena tar sig nog en extra funderare efter alla skriverier i pressen

mvh konan barbaren :mad:
Jag bor ju i Kiruna och kan då inte säga att det verkar vara mer buskörning här än i andra delar av landet, dock verkar det uppmärksamas mycket mer här i kring, varför? det vet jag ej men mer tjurigt folk :rolleyes: värkar det vara.

Just nu är det ju prövotid i stan med att det skall vara tillåtet att köra snöskoter på vissa vägar osv, vi ser väl hur det går med det (tror inte det kommer att funka)

mvh/Robin

Dragon700Ho

Medlem
27 feb 2007
6
0
1
Kiruna
Tror inte heller det är mer buskörning i Kiruna än någon annan stans, inte ute i naturen iaf. Men efter gatorna ser det för djävligt ut och har hittils bara blivit värre efter att det blev tillåtet att köra från hemmet till närmaste led.

Är själv en av dom som har skotern som leksak men man måste respektera regler och andra människor.
I helgen t.ex. körde jag från mitt garage ut till leden i ca 25km/h, då kommer en kille i 16-17 årsåldern och blåser om mig i ca 50-60 utan hjälm och skoterkläder. Kan gissa att han var påväg till en polare. Sånt gör mig så ***** förbannad! Nu har vi fått den här möjligheten då vill jag inte att småungarna ska förstöra. Måste åldersgränsen höjas? Skulle vara tråkigt men kanske nödvändigt. Är själv inte allt för gammal, strax över 20.

SummitSteven

Välkänd medlem
23 okt 2006
260
0
16
Jokkmokk
www.MotorFist.se
Jag bor strax utanför Jokkmokk och jag har aldrig vart med om att det varit någon buskörning på gaterna inne i samhället. Kan däremot hände att dom buskör på sjöarna som är strax intill samhället.

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
det e säkerligen lite storm i ett vatten glas pga gnällkorvar,men jag såg en helt inteligensbefriad händelse i dag :mad: ett litet danp barn som med pip trimmad pro x fällde stumt förbi en jycke med husse,

som tur var så var inte husse beväpnad och jag var inte ens i närheten av en skoter själv ,för det såg ut som om husse plötsligt fick rabies å jycken fick spader (kanke gjorde lite ont i öronen) risken fanns att han tagit ut agressionerna på närmaste skoteråkare :eek:

hade jag i det läget haft skoter är det möjligt att jag hade torpederat fanskapet på pro xen ,helförsäkring :D
Buskör :) men på rätt platser

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
Tyvärr verkar det vara så att många 16-åringar inte tänker längre än näsan räcker, följden blir att de förstör för alla. I exempelvis Kiruna kommer försöket med att köra på gatorna till närmsta led troligen misslyckas pga dessa ärthjärnor.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Det krävs inte mkt halliballo innan dom avslutar försöket heller... Jag hoppas för eran skull att ni får behålla det.