Bussgods - Knäppa priser

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Håller på att kolla olika priser på att skicka mina pärons skoter till Malung i Dalarna.
Vet att priset kan diffa lite beroende på vart man frågar. Så jag tog och ringde runt lite till dom närliggande bussgods och det här är priserna jag fått.

Kalix-Malung ca95mil, kostar 3829kr.
Luleå-Malung ca87mil, går inte att skicka med dom :hmmmm:
Haparanda-Malung ca100mil, kostar 5900kr
Boden-Malung ca93mil, kostar 5924kr
Piteå-Malung ca85mil, tar inte emot skotrar

Att det var viss prisskillnad visste jag men nu ser man ju verkligen vilken skillnaden :O

Dom höjde priset med ca 2100kr på 5mil mellan Haparanda och Kalix :hmmmm: En jävl* soppa förbrukning kanske.

Från Luleå kan man inte skicka en skoter för att den tar för mycket plats i bussen och deras lastbil går bara efter kuststräckan. Kan skicka med dom men då får köparen hämta skotern på någon bussgods längs kusten.
Men asså om jag skickar skotern från Kalix, så kommer den ju ändå med SAMMA buss som går från Luleå till Malung :hmmmm:

Piteå tar inte ens emot skotrar och det kan jag förstå. Lätt att det bli skador och det är ju inga billiga grejer.

Var dock riktigt bra service på alla ställen jag ringde till. Dom tog sig tid att knappra in på datorerna för att kolla priset och att förklara, det ger vi tummen upp för. :thumb: Ska inte bara vara negativa.
 

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
Kalix-Malung ca95mil, kostar 3829kr.
Luleå-Malung ca87mil, går inte att skicka med dom :hmmmm:
kanske var en blondin i kundtjänst
det kanske går att frakta från luleå om du lastar av skotern du skickade från kalix, den tog nog all plats i bussen. :stupid:
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Kan handla om att de måste lasta om skotern fler gånger för vissa sträckor och på det viset så sticker priset iväg?
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Har du kollat med Poståkeriet? Privata åkare brukar vara det billigaste ändå, lite vid sidan av så att säga.. :)
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Måste vara riktigt dålig väg mellan Haparanda och Kalix.

Som tidigare skribent, så har jag sett flertalet skotrar fraktas med posten.
- Är truckmekaniker så jag är in på en terminal ganska ofta.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Älskar när det ringer någon på skotern och säger att dom är så jäkla intresserade av skotern och att dom måste ha den, man har kontakt några dagar och dom ska fixa pengar osv. Sen när man hör av sig får man inge svar och dom hör inte av sig. Har varit 3-4st såna nu på T660in. Mmm vad de e skoj.
Så det verkar inte bli nån deal den här gången heller.
Då vet man ju iaf att priset skiftar en aning på bussgods, nått fick man ju lära sig iaf.