Litet tips, Kolla modtävlingen, Anton Danielsson har gjort nåt liknande på sin F6a.
Varför ska man göra om kylare?Om du ska va så serriös som att du ska göra om kylare mm. Så går ju listan att göra lång.. ett stor ex är tunnel..
En F7a har nog med kylning.kylelementen e väll lika breda fast det är väll sen att dom ska vara längre så att den totala ytan blir större så man kan kyla bort mer effekt ?
Jag är nästan säker på att 03ornas 440 endast har främre kylare.jo men jag menade om man ska kasta in en F7 motor i ett snopro 440 chassi för jag hade en -03 440 och den satt då kylelementet bak på? tänkte att dte va mer effekt i F7 motor som måste kylas bort så man bara kunde kasta på ett större element ? för bredden i tunneln e väll detsamma ?
Jag är nästan säker på att 03ornas 440 endast har främre kylare.
Jag resonerar som så att man inte kan ha för mycket kylning.
Tunnelbredden är densamma.
Jag har dock utgått ifrån den ursprungliga frågan som tråden handlade om, dvs Snopro-looks på en F7a.
Det är jag nog beredd att backa på.Det sitter kylare på fotstegslisterna på snopro- 03..
Jag är nästan säker på att 03ornas 440 endast har främre kylare.
Jag resonerar som så att man inte kan ha för mycket kylning.
Tunnelbredden är densamma.
Jag har dock utgått ifrån den ursprungliga frågan som tråden handlade om, dvs Snopro-looks på en F7a.
Se bilden i mitt tidigare inlägg.what .. hur fan kunde min sitta bak då? då måste förra ägaren ha moddat det för litar på dina kunskaper hehe ^^.. jo precis det va tunnelbredden jag menade jag kanske va lite otydlig i frågan
Se bilden i mitt tidigare inlägg.
Den illustrerar ett kylsystem slutet till främre kylare.
Bilden på tunneln visar dock att det är kylare på fotstegskanterna.
Så jag vill inte säga någonting säkert.
Har inte alls sett något noggrant på en 02-03 i verkligheten, bara suttit och torrgasat när de kom. =)
Blairmorgan har rätt.
Det satt kylare på fotstegslisterna -03.
Men dom kom med dom urkopplade.
En del drog helt enkelt dit några slangar så hade dom utökad kylning.
En F7a har nog med kylning.
Finns ingen anledning att modifiera den, såvida man inte har en 03a. Fast då är det endast expansionkärlet och en slang man byter.
En SnoPro 440 har endast främre kylare som standard.
En F7a har främre kylare, kylare som fotstegskanter och en bakre kylare.
Ska man då bygga en F7a till något SnoPro-liknande behöver man alltså inte bygga om något kylsystem. Eller det beror ju på vad man är ute efter; Om man vill ha det exakt som det är på 440n, så att det blir sämre, så går ju det att lösa...
Och tunneln är inte särskilt annorlunda, förutom att F7-tunneln är något "veckat" uppåt.