Bygga om slutburk MXZ 600 till TNT

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Har en slutburk liggandes som jag köpte till MXZ 600, nu säljer jag den maskinen och bygger om burken så den passar TNT:n

Har någon åsikter om varför det inte skulle fungera?

Jag har funderat länge på varför det inte skulle göra det men kommer inte på någon.

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
klart man kan få den att passa det kan man med alla slutburkar.
frågar är bara hur lång tid det tar.
motståndet som är svårt att få till.

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Istället för att bygga om o gorma med andra fästen osv så tycker jag du borde gör såhär:

Sälj din burk helt enkelt o köp en ny ifrån staterna.

Man kanske får 1200-1500 kr för din burk, å en ny burk kostar ca 1500 kr med frakt ifrån staterna..

Tycker som sagt de är alldeles för mkt jobb å börja göra om massa fästen osv =)

/F

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
klart man kan få den att passa det kan man med alla slutburkar.
frågar är bara hur lång tid det tar.
motståndet som är svårt att få till.

du har som sagt nästan aldrig rätt motstånd i en slutburk som inte är orginal eller som hör till en pipa.. därför tappar du effekt på alla burkar utom PPC burken som tikka gör.där du har ställbart mottryck.

så enligt mig.om de nu inte är överdrivet mkt jobb och du själv är händig att jobba i rostfritt så äre bara å kapa å dona tills de passar=).
att sälja en slutburk är inte lätt ´precis... har testat..och de var ändå till en REV 600..

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Just som du säger pro_fxr, så blir jag troligen aldrig av med den jag har ligger och svetskunskaperna finns. Var bara intresserad av att veta om någon hade några stora Nej att säga.