Hade tänkt bygga mig en styrhöjare då ja inte riktigt tycker de man köper är värda pengarna på en såpass gammal skoter som ja har. Har sökt här på forumet men har inte hittat det ja söker efter. Vet redan nu att ja kommer vara tvungen att förlänga bromsvajern men ska nog inte vara något problem.
Vet vilka mått ja ska ha, tanken är väll att bygga en 10cm hög höjare för att få bättre körställning.
Men vilket material är bäst att använda för att det ska hålla?
Men det ja mest undrar över är hur jag ska få det att hålla bra.Eftersom det behövs långa skruvar behövs några speciall skruvar för att det ska hålla?
Tänker om när det är så långa skruvar att de är för tunna och brister. Sen undrar ja över vad som är bäst, att göra gängor i styrhöjaren eller bara att spänna fast med mutter(som min plan först var att göra).
Maskiner tror ja jag har tillgång till så det bör inte vara något problem.
Tacksam för svar!
Vet vilka mått ja ska ha, tanken är väll att bygga en 10cm hög höjare för att få bättre körställning.
Men vilket material är bäst att använda för att det ska hålla?
Men det ja mest undrar över är hur jag ska få det att hålla bra.Eftersom det behövs långa skruvar behövs några speciall skruvar för att det ska hålla?
Tänker om när det är så långa skruvar att de är för tunna och brister. Sen undrar ja över vad som är bäst, att göra gängor i styrhöjaren eller bara att spänna fast med mutter(som min plan först var att göra).
Maskiner tror ja jag har tillgång till så det bör inte vara något problem.
Tacksam för svar!