Hej,
Har en Aktiv 600 som jag måste byta drivhjulen på. Har fått ut drivaxeln men har inte klart för mig hur jag byter drivhjulen. De sitter ordentlig fast i axeln (limmade?). Iställer byts själva gummidelen av drivhjulen. Trodde att det bara var att skruva bort de tre skruvar som håller ihop hjulhalvorna men halvorna sitter fortfarande ordentligt ihop. De nio tapparna som finns kanske är nitar? Har bankat lite med hammare och försökt med avdragare men inte riktigt vågat ta i allt för hårt.
Skickar med en bild på nya drivhjulet och axeln som visar rätt tydligt hur det är tänkt. Kanske någon bytt på en skoter med liknande konstruktion på drivhjulen. Det jag funderar på är om tapparna verkligen är nitade eftersom hjulhalvan sitter så hårt. Om inte är det väl våld som gäller. Är det nitar är det väl rondellen som gäller men sedan kan det ju bli problem när jag ska sätta ihop halvorna igen.
Några tips?
Hälsningar
Mats
Har en Aktiv 600 som jag måste byta drivhjulen på. Har fått ut drivaxeln men har inte klart för mig hur jag byter drivhjulen. De sitter ordentlig fast i axeln (limmade?). Iställer byts själva gummidelen av drivhjulen. Trodde att det bara var att skruva bort de tre skruvar som håller ihop hjulhalvorna men halvorna sitter fortfarande ordentligt ihop. De nio tapparna som finns kanske är nitar? Har bankat lite med hammare och försökt med avdragare men inte riktigt vågat ta i allt för hårt.
Skickar med en bild på nya drivhjulet och axeln som visar rätt tydligt hur det är tänkt. Kanske någon bytt på en skoter med liknande konstruktion på drivhjulen. Det jag funderar på är om tapparna verkligen är nitade eftersom hjulhalvan sitter så hårt. Om inte är det väl våld som gäller. Är det nitar är det väl rondellen som gäller men sedan kan det ju bli problem när jag ska sätta ihop halvorna igen.
Några tips?
Hälsningar
Mats