Tänkte montera fixkit då det ska vara bättre antar jag
Då gäller det att hålla ett extra öga på vart kolvringsstopparna hamnar. Har mätt och bytt på rätt många maskiner. Då 95% av fixkitens kolvar består av ett par arcticcat kolvar så sitter inte ringstoppen exakt på samma ställe som på polaris kolvar. Sen eftersom många kolvar görs i kina/taiwan med ringstoppar dit borrade med en skruvdragare på fri hand så kan det skilja något från kolv till kolv.
Sen polaris cylindras som görs av öldrickande österikare så hamnar deras portar på lite olika ställen från gång till gång.
Om man slarvar med detta så kommer maskinen att hålla ca 50mil sen är det cylinderbyte som gäller, överhänget på kolvringen går av och sedan åker kolvringen in i porten och det blir skrot.
Har man en cylinder som har väldigt smal brygga i cylindern där kolvringstoppet ska vara så är det bäst att köra med orginalkolvar eller wiseco fixkit (då wiseco har annan utforming på kolvringarna och perfekt placerade stopp.)
Man kan kolla redan innan man river var orginalkolvarnas kolvringsöppning har gjort ett litet sträck i cylindern, den ska i bästa fall vara precis i mitten och bryggorna ska vara lika breda.. Är den det så går det bra att montera fixkit.