Nej de e inte samma.Om man har avdragare går det lättare,men det är inte ett måste.Orkar inte förklara hur man gör.Det ser du nog själv när du börjar på.Men jag kan säga dej att det är ingen lätt match att byta matta på xp:n.Lycka till!är det helt säkert de är samma
jag har för mig att man ska ha en avdragare för att hålla nått lager på plats
stämmer detta
mvh
ehriksson
Nej de e inte samma.Om man har avdragare går det lättare,men det är inte ett måste.Orkar inte förklara hur man gör.Det ser du nog själv när du börjar på.Men jag kan säga dej att det är ingen lätt match att byta matta på xp:n.Lycka till!
Hej jag bytte till 44mm matta i slutet av säsongen då det inte fanns snö här där jag bor.Så när jag hade på nya mattan körde jag bara skotern i "luften" och upp på släpet,märkte inge oljud.Men då jag kom upp till riksgränsen och började köra hörde jag att det tog i nån stans.Körde ca 200 meter och stannade för att se efter,såg ingenting körde ytterligare 200 meter och ljudet slutade.Tror det tog i lite i dendär plast grejen som sitter vid främre kylare.nu tar jag upp en lite old tråd men jag undrar om de va någon här på forumet som hade montera på 44 matta och fick något oljud i tunneln efter? mot nån kloss eller hur de va?
nån som vet vad jag surrar i?
visst var de lättare att ta lös bromskivan före sen bort med kedjehuset så inte axeln for och gled när man skulle bort med lagerhållaren vid bromsen...????
Man kan nog ta bort den.Jag trodde inte den skulle ta i så jag tog inte bort den.Om det nu var den som tog i.ja just men kan man inte ta bort den helt då eller e de någon som har något annat alternativ än att nöta ner den??