byta motor i en rs 600

Saeden

Medlem
30 okt 2014
10
0
1
umeå
Tjenare är riktigt skoter tokig å har intresse! men pengarna räcker inte till för en värsting maskin... Är sugen på att köpa en begagnad ski-doo rs 600 års 09-12 och sedan köpa en krockad typ xrs/freeride eller liknande och plocka motorn från då de är en e-tec och sätta in i rs,en. Köper en krockad skoter så elsystem och och allt passar till den motorn, är det någon här som gjort det eller vet något? tips och svar vill ja gärna ha mycket av! Mina frågor och funderingar är väll om ja kan ha kvar matta/drivaxel och så från rs,en och det passar på xrs,en 800 e-tec motor? passar motorkuddar? ja allt va kan tänkas!

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Om du har två kompletta snöskotrar så är det väl klart du kan bygga en av dom två.
Folk byter från original till rs-kuddar så nog ska väl dom passa.
Variator bestyckning lär däremot inte stämma.

Varför vill du ha en rs? Jävla skitskoter överallt utom på bana imo.

Rockerdude

Medlem
12 feb 2014
40
0
1
Vindel-ånäset
Chassiet är tyngre o starkare 😄 riktigt kul projekt och är inga problem att genomföra. Om du ska ha etec motorn så behöver du komplett motor med allt dvs oljetank bränsletank elsystem pipa. Variatorer skulle jag köra rs och bestycka om den efter eget tycke o smak. Maskinen blir ju dock lika tung om inte tyngre med etec då man måste ha allt runtomkring... Jag skulle ha satsat på antingen 770kit eller en 800r så man slipper oljetank och intank pump. Och köra med rs tändning o gasare