BYTA packbox DRIVAXEL?!?

T

TT

hallå...ska byta packbox på utgående axeln från kedjehuset till mattan...
skotern är en Arctic cat super jag 500
-88,,måste man ta bort hela kedjehuset eller hur är det!!????

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Svar ja.. Det sitter en o-ring där har jag för mig. Släpp mattspänningen lossa drev o kedja,lossa bultarna som håller kedjehuset
och dra ut kedjehuset.Passa på och byt lager på samma gång. Tror att det är et Y-lager (Yet 205 SKF)Kolla för säkerhets skull i SKF:s katlog vad ditt lager heter.
garanterat billigare AC original.....:)

mvh: Bosse.......

snowman

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
det finns inte nån packbox bakom lagret på
a-c.endast en oring utanför lagret.demontera drevena och ta lös brickan som sitter utanför lagret,där finns en oring du kan byta.sätt lite silikon mellan lager och drev.tätare än så blir det inte...

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
Eftersom dom andra här säger att det är en oring så torde det väll vara det, men på min gammla ac ( en -80:a) fanns det ingen oring eller packbox utan bara självtätande lager...

Men sitter det nån sorts tätning så måste du isär med allting, som snowman sa, täta även med silikon så blir det helt tätt...
/Pär

T

TT

Oki..bra jag tänkte att det var en packbox bakom lagret men då har jag inte plockat sönder mer än nödvändigt...bara att jag byte oringen...

kan de vara så att lagret e dåligt så det släpper igenom olja??
nån sa nått om självtätande lager...

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
Jag vart osäker på hur jag hade det men jag tycks minnas att killen som sålde lagret till mig sa att det var ett självtätande lager ocha tt jag därför inte skulle behöva någon packbox. Hur ser det ut på sprängskisserna då? Annars kan du ju ringa och höra med en a-c försäljare....
/Pär

T

TT

oki men de knase e lika bra att byta lagret när man ändå håller på.hur mycket måste man lös med ör att byta lagret??
alltå måste man bort me nåt typ boggin ?

för allt i kedje huset e bort räcker de?

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
vad är en packbox? man kan tro att det är nå man sätter väskan i.