Byta packbox RAVE 800 -01?

Free_Style

Aktiv medlem
18 feb 2007
54
0
1
Hej! nu är det så att jag har märkt att det kommer ut olja vid packboxen innanför svänghjulet på andra sidan av variatorn på min rave 800a 01 och då måste jag ju byta packbox hur gör man det på lätaste sättet måste man klyva motorn eller går den att få dit på nått annat sätt funderar även på om man kan lyfta ur motorn och vända den upp och ner och skruva lös själva blocket den vägen så man slipper ta loss cyllindrarna och det.

Hoppas på att nån fler änn mig har varit med om samma problem och kan berätta hur han gjorde.

MVH

Bizz3

Välkänd medlem
4 mar 2006
414
0
16
Skellefteå
Sv: Byta packbox RAVE

är i inte säker om de går men när du har upp allt de där bör du väll ändå renovera hela motorn... byta alla pakningar och lager kanske ev kolvar också?

ersketi

Välkänd medlem
10 apr 2007
216
0
16
Bergsjö i Hälsingland
Möjligheten finns. Du tar bort svänghjulet och tändplattan. Är det inte så stor kant på packboxen som håller fast den (kolla hur den nya ser ut) så bör det gå att dra in 2 korta trä/plåtskruvar (förborra) i boxen utan att dra dom in i lagret och lirka ut den med en tång. Testa det om lagerna är felfri och en renovering är totalt onödig. Smörj sedan in axeln och boxen med fett innan du monterar den.