Byta skidor??

erkan123

Medlem
6 feb 2013
10
0
1
Piteå
Har köpt en summit 600sp 2013. Det sitter på Pilot DS skidor original. Har en kompis som säljer ett par SLP Powder Pro skidor. Ska jag köpa SLP skidorna? Kör mycket lössnö men ändå lite led.

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Slp pp skidorna gör att den funkar både bättre på led och i lössnö:)
Beror ju på vad du får betala för dom, jag skulle inte betala över 2500 för ett par beggade...

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Prova, blir gärna nervös på skare. Är du inte nöjd så kan du ju sälja vidare, finns efterfrågan så inga problem att få pengarna tillbaka om dom ser okej ut.

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Rekommenderar också carl's cycle mod, sjukt mycket lättare att bryta ner.
Blir även mer lätthanterlig och har aldrig en tendens att kasta när du lagt ner den oavsett före, dock har jag en arctic men borde göra lika stor skillnad på resterande märken:)

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Carls cycle mod gjorde ju skidorna totalt värdelösa eftersom de ställer sig rakt upp ute i snön. Kapat sönder mina fina skidor :(

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Lite OT...
Men hur mycket kapade du bort då? Mina står likadant som tidigare i snön.
Kapade 8cm från spindeln och ca 2.5cm brett.

erkan123

Medlem
6 feb 2013
10
0
1
Piteå
Rekommenderar också carl's cycle mod, sjukt mycket lättare att bryta ner.
Blir även mer lätthanterlig och har aldrig en tendens att kasta när du lagt ner den oavsett före, dock har jag en arctic men borde göra lika stor skillnad på resterande märken:)
Är inte så kunnig, vad innebär det egentligen att göra en carl's cycle mod?

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
8cm bakom spindeln och ca 2-2.5cm brett funkar finfint:)
Är ytterkanten som du skär/sågar i.
Du tar helt enkelt bort det av skidan som jobbar emot när du gör "counter steering".
Skoter blir mer lättbruten och mer riktningsstabil utan försämrat flyt i lössnön:)

Jag väger in på 60kg, så jag kanske känner mer skillnad än andra, men det blir ju som att du gör framvagnen 4-5cm smalare fast den känns likadan som innan på leden.

FreeriderRossi92

Välkänd medlem
24 maj 2010
410
0
16
32
Sandviken/Torsby
Tycker då inte att mina skidor ställer sig rakt upp efter att ha kapat i dom..

Funkar lika bra för mig som väger ca 85 pannor.
Känns mycket lättare att bryta omkull & hålla kvar, och som Jonte96 säger så får man inte dom där otäcka kasten som kan bli ibland. Så jag har bara positiva upplevelser av denna mod :)