Jag hade en -98 med v-kitt, 38:as matta och hårdare fjädrar i boggin och jag ångrade inte att jag köpte den, mer ledpiskare för dem pengarna kan man inte få och med 38:an så var den inte helt värdelös utanför leden heller. Soppa förbrukmingen styrdes väldigt mycket av tummen men om man låg och körde normalt efter leden så var jag ganska nöjd över hur mycket den drog.
Jag gissar att du ska fara och kolla på den som står i ljusdal, om den är väldigt fin så får han max 24000 för den, så den ligger lite i över pris nu.
Det finns ju ett par saker som man kan driva ner priset på,
just i ``vecket´´ på tunneln så är det nästan standard att dem har en liten spricka om den är väldigt stor så kan man ju förstärka med en plåt annars så är den inget att oroa sig för,
kolla även under motorn med en fick lampa och se om det är sprickor i svetsningarna i chassit, jag har kört en sesong med sprickor i nästan varje
svetsning där och det hände ingeting med det är väll bra att veta att dem finns där,
om du varmkör den rikitgt i några kilometer och hör att den börjar blöddra ovanligt mycket så är det säkert statorn som håller på att fara, det kostar ca 1000kr att få den omlindad,
främre boggi dämparen ``pinnen´´ som sitter mellan boggiskenorna och dämparen sitter fast i är oftast böjd neråt, den är underdimensionerad från fabrik och är inget att bry sig om, om den inte håller på att gå av.
Jag tycker att inget av det här ska stoppa dig från att köpa den, den är en fin skoter med mycket kör glädje. :hello: