Byta till värre matta

Yamaha_Vmax600

Välkänd medlem
2 okt 2006
252
0
16
Luleå
Har bytt boggie i skotern och nu funderar jag på att byta matta nästa säsong. Har nu ca 23-25 vet inte exakt, skulle vilja ha en 32mm. Problemet är att det verkar lite trångt i den främre delen av tunneln för en 32:a.

Om man byter till mindre drivhjul borde det bli mer plats...men då kanske mattsträckarna blir för korta så att man inte får tillräcklig spänning på mattan??

Finns det någon annan lösning än att flytta boggiefästena för det tänker jag inte börja med för då blir skotern oproportioneligt hög baktill.

Någon som har något förslag??

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
testa hur höga kammar du får plats med e ju rätt lätt och om du inte sett nån om de på forumet har du letat dåligt.. ta tex en träbit som e 32mm hög o lägg på mattan o snurra.. resten har ja inget svar på =)

zlay3r

Välkänd medlem
19 mar 2008
302
0
16
Det är så liten skillnad på diametern på olika drivhjul så att det kommer inte att påverka mattspänningen så pass att du inte kommer att kunna spänna rätt spänning

Yamaha_Vmax600

Välkänd medlem
2 okt 2006
252
0
16
Luleå
Ska kolla hur mycket plats jag har där framme. Sen borde det gå att räkna ut vilken diameter man måste ha på drivhjulet för att en 32mm ska få plats.
Som sagt så blir det inget ev. mattbyte denna säsong, i så fall nästa.