Byta vajrar på SXR 500

Fudpucker

Medlem
8 jan 2012
24
0
1
Sundsvall
Hej. Jag har höjt mitt styre 4" men lurar på att höja det några tum till vilket leder till att jag måste byta vajer till gasen och oljepumpen. Finns det någon modell som har längre vajrar som skulle kunna passa bra? Vore lämpligt att bara köpa från nån annan modell tex Mountain Max eller liknande. Någon med erfarenhet?

Fudpucker

Medlem
8 jan 2012
24
0
1
Sundsvall
Hej på er. Jag behöver en oljevajer som passar min SXR500 fast den ska vara lite längre. Gärna 1dm. Har undersökt lite på nätet och kommit fram till att vajern från en Viper mountain -03 bör passa. Eventuellt att det kan passa från en SXR700 då pumpen sitter på ett annat ställe på tripplarna. Någon som vet om dessa två vajrar passar till min SXR. Skillnaden bör vara att de är längre. 8EN-26320-00-00 Viper Mountain -03 8CH-26320-01-00 SXR 700 -01

Last edited:
5 apr 2009
36
0
1
Nusnäs
Tjena, när jag skulle montera på styrhöjare på min srx600 fick jag lov att köpa wire förlängare, 2 st efter som både olje och gaswiren går upp till styret :S lite små pillrigt men fungerar.

mvh

Fudpucker

Medlem
8 jan 2012
24
0
1
Sundsvall
Oljewire från Viper mountain passar och är cirka åtta centimeter längre.
Gaswiren drog jag genom luftfiltret så den räckte precis.

Köpte gaswire till en sxr600 som är längre men då passar inte nippeln i gasrullen då den är större på triplarna.

Bromsslangen är bytt till ny stålomspunnen.
Samma handtag och övergång från M8 med 125-gäng till slang och ner till oket.
Var ett rent helvete att hitta grejer till övergång. Men det gick

Detta kör jag med nu och har 6" höjare och originalstyre.