Borrhål i en vevaxeltätning nu kan jag dö och veta att jag sett de värsta jag någonsin sett i motormekaniska mektabbar topp 10000000 miljoner
Va förra ägaren en nersupen knarkande fjortis eller? De vore väldigt intressant att höra vilken förklaring förra ägaren har till borrhålen. Normalt sett skär en motor och packboxen läcker en aning och med 7 hål skulle den skära relt fort. Enda förklaring till hålen skulle kunna va att hen tänkt bryta loss packboxen och började borr hål för brytmejslar men de ser för noga borrat ut för det. DE är inte smart att borra hål i packboxar som ska brytas lös för då åker de in spån i lagret, hugg hellre hål eller dra in en vass skruv genom den.
Hursom så ser packboxen fräsch ut förutom hålen då så du kan limma igen hålen bara så slipper du bryta o bända.
Men då gäller de att limma med rätt lim igengt som kan rinna in genom hålen.Jag skulle ha limmat igen dem med JB weld den knådbara vers för den är såpass trög att man kan trycka fast den utanpå hålen utan att de åker in för mycket. Rugga upp ytan på packboxen och aluminiumet runt packboxen med grovt sandpapper och knåda fast JB weld utanpå både gummi packbox och ut på vevhusets aluminium.