byte av fjädring på f7-03

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
hej
har nu funderat ett tag å tycker att mina orginal dämpare på f7:an är för mjuka så hade tänkt byta men jag är inte så duktig på vilka jag ska kolla på eller köpa men är inne på å byta till fox float men då är frågan.

passa foxfloat i mina orginalfästen sedan hur mycket bättre är de är de värt å satsa några kroner på dom eller ska man köpa något värre kom med förslag hellst inte överdrivna priser men något som är bättre en orginal i allafall

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
tänkte lägga till de oxå att de är mest boggin som jag tycker är för mjuk men ev byter jag fram dämparna med men är rätt nöjd med dom fortfarande men de stör mig att boggin är för mjuk enligt mig

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Förmodligen är dina dämpare slut bara.

Hade ALDRIG ett problem med dämparna på min F7'a
Och den fick veta att den levde.

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
nja kanske men tycker ändå de är lite halv taskigt endå vill att den ska var mycke hårdare endå

Lämna in dom för renovering, det är något som rekomenderas minst var 200:ade mil. Din maskin har ju ett antal år på nacken så det behövs säkert.

Passa även på att be dom shimsa lite hårdare så blir du garanterat nöjd!

Kostar ca 8-900 per dämpare

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Problemet är att dina dämpare förmodligen är helt slut.
Och efter renovering kommer skotern bli som en helt ny maskin.

Så att shimsa om är kanske inte så lyckat att göra förens du vet hur dämparna kommer att bete sig när de är i bra skick?

Gustaf87

Välkänd medlem
30 nov 2008
108
0
6
Örnsköldsvik
Jag lämnade in båda dämparna i boggien för renovering, den bakre var viktigast då boggin är så pass mjuk. Fast blev inte allt för mycket skilldnad på mjukheten. Är hur mjuk som helst fortfarande vilket jag måste lösa. Så chimsa helst om dom, blir nog bättre då skulle jag tro