Har funderingar på prova byta primärfjäder på f7an, anledningen ligger i att den inte orkar hålla uppe varven, bla i lössnö körning och ibland led. Den ska ju pika på 8000rpm enligt boken, men när man kör i lössnö går den ner sej till kanske 7200-7400rpm, vet att de sitter original drevning och att de egentligen är ett måste men tänkte låta bli börja där för de kostar som bara tusan köpa de, så till frågan är:
Vad händer om jag sätter en Guldig team fjäder, 180-340?
Sitter original den gul/vita eller nu tvärtom, 125(?) - 285.
Kommer skotern övervarva för mkt? Så de kan bli skadligt vill säga? Eller är de lika byta och test köra?
Vad händer om jag sätter en Guldig team fjäder, 180-340?
Sitter original den gul/vita eller nu tvärtom, 125(?) - 285.
Kommer skotern övervarva för mkt? Så de kan bli skadligt vill säga? Eller är de lika byta och test köra?