Candy´s Nytro Mtx -08

Candyman

Välkänd medlem
26 okt 2009
220
0
16
Sundsvall
Var och hämtade en Nytro Mtx i Gällivare i Fredags var lite jobbigt att köra 160mil på en dag men det gick....

490mil.
Så gott som orginal.

Började med en rejäl rengöring och plocka bort lite dekaler som hade börjat lossna samt skrubbning av tunnel vart som en ny skoter efter det.
Monterade sedan Xenon och Youshimura slipon som hade blivit över från jobbet så nu kom det till användning.
Har beställt lite skruvar och clips som saknades samt hantagsskydd och styrstål, slides, oljefilter, tändstift olja till kedjehus och motor sen är den väl redo för vinters bravader.

Det som komma skall är:

Byte bussningar i framvagn.
Ny ruta.
Ventkit.
Omlackning av det blåa till annan färg.
Klä om dynan till samma färg som resten blir.
Lacka tunnel, boggie, framvagnsdelar.
Byta matta, ev. förlängning till 162".
Turbo bygge blir det till sommarn.

Är väl ungefär så det ser ut just nu jag uppdaterar så fort det händer någonting.

Bjuder på lite bilder oxå har tyvärr inga bilder från hur den såg ut innan jag började.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Oj, den såg fin ut! :)
Personligen skulle jag nog försöka korta ner sliponet lite för att slippa få så långt utstick, både genom att korta själva ljuddämparen och kanske även korta avgasröret.
Mest för att få mindre saker att sparka foten i när man hoppar runt på fotstegen, men även rent utseendemässigt.
Men det är din smak och din skoter, jag säger bara vad min åsikt är-och den ska du inte gå efter! ;)

(Min smak har ju inget med dig att göra, menar jag!)
Keep it up!

Candyman

Välkänd medlem
26 okt 2009
220
0
16
Sundsvall
Tackar ja efter endags putsande så blev det stor skillnad.

Ser ut att sticka ut mer på bilderna än i verkligheten, hade inge lust att korta ner ljuddämparen då ljudet är fullt tillräckligt som det är nu visst jag skulle ha kunnat göra övergången från orginal systemet till slipon lite kortare men då har det blivit sämre flöde så det fick bli så här, möjligheten finns ju att korta ner det om man märker att det är ivägen.
Ska ju på turbo sen så löser sig nog:)

Candyman

Välkänd medlem
26 okt 2009
220
0
16
Sundsvall
Lutar åt någon orange kulör svart och orange funkar ju skitbra tillsammans men inget är bestämt än.

Candyman

Välkänd medlem
26 okt 2009
220
0
16
Sundsvall
Nytron fick lite service inför vinter idag, nya slides, filter, motor och kedjehusolja byttes ut samt bromsvätskan och tändstift väntar på att styrstålen och monteringssatsen till handtagsskydden ska dyka upp sen är den väl redo för vinterns bravader.
Framrutan fick smaka på sågen oxå.