CDI Box Yamaha ET340 TR -86

Triath

Medlem
18 mar 2011
22
0
1
Hej,

Jag skulle köpa en ny CDI Box, men kan inte hitta en som passar. Min skoter är en YAMAHA 8Y6 ET 340 TR 1986. Jag beställde en CDI Box på RINAB som enligt deras listor ska passa till ET340 Enticer 84-86, men nu när jag fick den så ser den inte alls likadan ut som min gamla.

Jag har kollat runt på flera sidor, men alla listar samma cdi box som et340 84-86 som ser likadan ut som den jag fick, men inte alls likadan som min gamla.

Det som skiljer är alltså att det är färre sladdar på min + att den vita plastkontakten ser något annorlunda ut.

Är det någon som vet om det finns olika modeller, och vilken är det i så fall jag ska ha?

Här är en bild på min gamla:

Jag hade kontakt med RINAB, jag får lämna tillbaka den, men dom visste inte vilken jag egentligen ska ha, annat än vad som stod i deras listor.

Tack på förhand!

Triath

Medlem
18 mar 2011
22
0
1
Hej,

Jo det är ju så min gamla ser ut, dvs 5 sladdar. Men på den jag beställde och även på alla andra sidor jag kollat så har den 7 sladdar men är listad som ET340 84-86?

Triath

Medlem
18 mar 2011
22
0
1
Nu när jag jämför, så har den delen du länkade till samma artikelnummer som den jag fick ifrån Rinab. Vilket alltså inte är samma som den jag har.

Någon som vet om det fanns olika till dessa modeller, och var kan jag beställa en sån som jag ska ha?

Triath

Medlem
18 mar 2011
22
0
1
Frågan är då, går det att få på den nya jag köpte på min skoter? Värt att chansa? får inte lämna tillbaka den när jag väl öppnat den.. Den vita stickkontakten ser heller inte likadan ut, på min gamla är den en hane men på nya en hona.

Triath

Medlem
18 mar 2011
22
0
1
Nej det skiljer i färgerna också =/ Och antal sladdar skiljer.. Jag vet bara inte var jag kan hitta och beställa en som är rätt.

yamahavolvo

Välkänd medlem
22 dec 2009
638
1
16
Fränsta
Mhm... Kolla på länken jag skickade och se fall du finner en som ser lika dan ut... Jag måste ta mig ett djup dyk...
Har prata med rinab (ca 3mil ifrån där jag bor) och jag fick ett art nr, senare pratade jag med yamaha och jag fick samma av dom...
Kollade nu på länken jag skickade och det är samma...

Triath

Medlem
18 mar 2011
22
0
1
Det står ju lite siffror och grejer på min gamla, finns det något sätt att få ut vilken modell det är av det? (Eftersom det inte verkar vara standardmodellen)