CDI till ForestFox -97 med en rotax 377

trulakula

Medlem
12 dec 2012
8
0
1
Kalix
CDI till ForestFox -97 med en rotax 377
Skulle nog behöva en ny CDI till min skogsräv. Dessvärre ser det ut som att jag måste inhandla nån dyr original historia, då jag inte hittat nån pirat-variant. Nu sitter det i en CDI med "Ducati" inristat. Någon som vet om jag kan använda något alternativ? Original har dom på Rinab för 2395, vilket jag tycker känns som minst 1300 för mycket .....

/ Simon

trulakula

Medlem
12 dec 2012
8
0
1
Kalix
Tack snoddas, jag ska kolla med skoterskrotarna. Jag hoppas att det är CDI och inte stator fel då mina skruv-kunskaper är begränsade. En CDI kan jag ju faktiskt byta själv ..... ;-)

trulakula

Medlem
12 dec 2012
8
0
1
Kalix
Den gick inte igång när jag skulle starta den (den har stått sen förra vintern). Ingen gnista. Knackade på CDI:n å sen hade jag gnista. Sen tvärdog den när jag hade haft igång den 20 minuter. Knackade (bankade) på CDI:n å sen hade jag gnista igen. Sen körde jag 6 timmar i sträck utan att nånting hände å dagen efter ytterligare 4 timmar. Misstänker spricka (lite fukt) i CDI:n å man vill ju ha en skoter man kan lita på ....

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Testa ta in den på ett varmt element 1vecka eller så. sen kan du ju prova limma över sprickan om det finns en sådan. Men kika med skoterskrotarna fast sånt kanske är hårdvaluta.