CFI 600?

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Tjena,

Hur "bra" är CFI 600 -07?
Motormässigt är jag alltså nyfiken på hur maskinen är.

5 hästar mer än en förgasarmaskin, men märks det på gången att det är insprut? Soppaförbrukningen?

Och framförallt, hur är driftsäkerheten på CFI?

Kristian

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Lägsta jag har fått min på i vinter är 2,1 liter/mil, högsta 2,8 liter/mil. Går garanterat att få snålare om man vill, men jag vill ha roligt när jag kör. Sen har ju min en 44a att paddla runt, + pipa(tror iofs inte att det gör någon skillnad iom att det är originalmappningen), neddrevad, annan fjäder för högre inslagsvarv osv.
Jag tycker att den går väldigt bra, är väl utnämnd till typ "årets 600" år 2007 av något test.
Ingen aning om det är någon skillnad mot en förgasare, skulle inte tro att det märks speciellt mycket.
Driftsäkerhet? Ingen aning, jag har bara kört ~70 mil med min, men än så länge har det bara varit "Tanka och kör".

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Starkaste 600an, bortsett från cross maskinerna. Det är en märkbar skillnad i effekt mellan cfi och förgasarmodellen på mellanregistret och framförallt på toppen dock har som vanligt fögasarmotorer alltid bättre gassvar men ett EPI variator kit rekommenderar jag, då lovar jag att den går riktigt bra! Driftsäkerheten är mycket bra går garanterat upp mot 800-1000mil innan kolvbyte, jag känner inte till en enda 600cfi som har skurit eller racklat på något annat sätt.