Cfi600 går orent

Carleen

Välkänd medlem
12 nov 2010
251
0
16
Polaris cfi-2 600 2012 som blöddrar rejält på låga varv och när man släpper av gasen efter acceleration? Dragit 11L soppa på just över 2.5mil, är dessutom relativt lätta inkörningsmil på led.

Helrenoverad nyss så har haft isär i princip allt, ger inga felkoder heller. Tomgången är några hundra varv högre nu än innan renoveringen (vandrar mellan 1750 och 1900rpm) Klurar på TPS, LMM, EGT, spridare som hänger sig?

Någon som har varit med om något liknande eller har tips vart man ska börja leta?

Har ohmmätt MAF givaren och den verkar iaf ligga inom gränserna, har värde från EGT men vet inte riktigt vad den ska ligga på.
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Polaris cfi-2 600 2012 som blöddrar rejält på låga varv och när man släpper av gasen efter acceleration? Dragit 11L soppa på just över 2.5mil, är dessutom relativt lätta inkörningsmil på led.

Helrenoverad nyss så har haft isär i princip allt, ger inga felkoder heller. Tomgången är några hundra varv högre nu än innan renoveringen (vandrar mellan 1750 och 1900rpm) Klurar på TPS, LMM, EGT, spridare som hänger sig?

Någon som har varit med om något liknande eller har tips vart man ska börja leta?

Har ohmmätt MAF givaren och den verkar iaf ligga inom gränserna, har värde från EGT men vet inte riktigt vad den ska ligga på.
Är TPS rätt inställd?

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
 

Henke800

Välkänd medlem
4 nov 2015
150
3
18
Smedjebacken
Från: "9923311 - 2010-2012 PRO-RIDE RUSH/Switchback/RMK Service Manual"
EGT:
2.3Mohm @ 392F (200C)
76ohm @ 1652F (900C)

Något har iaf blivit konstigt efter din renovering. Men som sagt. Kolla TPS först.
 
Last edited:

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
När du skriver att tomgången vandrar, undrar jag om den drar tjuvluft någonstans

Polaris cfi-2 600 2012 som blöddrar rejält på låga varv och när man släpper av gasen efter acceleration? Dragit 11L soppa på just över 2.5mil, är dessutom relativt lätta inkörningsmil på led.

Helrenoverad nyss så har haft isär i princip allt, ger inga felkoder heller. Tomgången är några hundra varv högre nu än innan renoveringen (vandrar mellan 1750 och 1900rpm) Klurar på TPS, LMM, EGT, spridare som hänger sig?

Någon som har varit med om något liknande eller har tips vart man ska börja leta?

Har ohmmätt MAF givaren och den verkar iaf ligga inom gränserna, har värde från EGT men vet inte riktigt vad den ska ligga på.
 

Carleen

Välkänd medlem
12 nov 2010
251
0
16
Justerade TPS och rengjorde spridare i slutet av förra säsongen så löste det sig!