Chassie byte, hur gör ja me chassie nummret??

B

Blueberry2

Tjena! Hur gör ja med chassi nummret, har bytt chassie då det anndra va fullt med sprickor o skit. Lyckas hitta ett riktigt fint i staterna som importerades hit. Nu när ja skruvat ihop allt igen så kom ja på.. chassi nr.. Fan! Har dock papper på det nya chassit från usa. Men borde ju haft samma nr som på regbeviset här. Kan jag typ polera o stannsa i rätt nr lr? Förslag hur göra!? // Blåbäret:confused::confused:

B

Blueberry2

Ja visst är det.. :D Jag ska prova åka till en handlare och fråga vad han tror i veckan.

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Att ta bort chassinumret och stansa in ett annat tror jag knappast är ok, så det bästa är nog att ringa bilprovningen och fråga.

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Tror inte heller att det är ok och göra så, men du har 2 alternativ:

1. Lägg massa pengar och tid på att göra det ärligt. Troligtvis får du köpa ett COC-dokument (5000 kr om det är AC) och betala ca 1700 kr för bes.

2. Stansa in numret, skrota det gamla chassiet och låtsas som ingenting.

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Myckt bra fråga hur gör man?
Hur gör andra "seriösa" om som har samma problem, Firmor, crossåkare mm?
Alternativ 3: stansa in det gammla brevid det nya nummret...
se till att ha papper på bägge numren.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Du ska göra som pezon skriver.
Du bör försiktigt kryssa över det gamla med stansverktyget, så att det är tydligt att det inte är det gällande numret. Stansa dock inte sönder det så att det blir svårt att tyda!

Ditt riktiga chassienummer stansar du in brevid.

Ditt gamla spruckna chassie sparar du under alla omständigheter!

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Min kusin Kör en crossfire med bytt chassie och han har det gamla nummret utklippt, som han brukar ha med i ryggsäcken.

skotern är både reggad och försäkrad utan problem.

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Om jag inte minns fel så kollade han noga upp allt gällande chassiet innan han köpte skotern, då det var ägaren före som skrotat och bytt chassie.

B

Blueberry2

Kollat med handlare nu och han sa att det e bara slipa o polera o stansa i rätt nr så e allt grönt sen.. Litar väll på det då:) Men tack alla för era förslag