. . lite hjälpsamma spekulationer kanske? :hmmmm:
Att köpa ett chassie borde väll inte vara olagligt, dock så är de ju inte helt omöjligt att försäkringsbolagen kanske nekar att lösa in din skoter eller överhuvudetaget ge dig någon täckning om de inser att du krasar med en skoter som inte är den du försäkrat..
De har ju verkstäder som kollar upp skicket på skotern när den blir inlöst, för att kolla att allt är som de ska, att den inte är magiskt skuren precis som den krockar in i ett träd, att de inte sitter en 800snurra i ett 440 chassie,. .
om något inte stämmer med skotern så betvivlar jag att de är sugna på att ge dig din försäkring, och därmed kanske du kommer att måsta betala skadan för annan eventuell person/fordon ur egen ficka..
Jag satt sj och kikade på ebay och de skotrar som finns ute i nordamerika. Iom att de sägs vara så krångligt/omöjligt att regga in en ny/beggad skoter här i sverige, så OM de nu är fritt fram att byta chassie som man sj vill eller om man nu får köpa chassin från tex en skoterskrot, så borde man ju kunna köpa en skoter från staterna, byta chassie och försäkra den under de svenska chassiet med alla delar, förutom då tunneln där chassienummret står, från den amerikanska MYCKET billigare skotern.. ni fattar hur jag menar..
http://motors.shop.ebay.com/_Snowmobiles__W0QQ_catZ42595QQ_fxdZ1QQ_pcatsZ66466Q2c6000
nu hoppas jag att alla har överseende med att jag bifogar en länk där försäljning pågår.. men jag kan påpeka att jag personligen säljer inget under länken..