Chassienummer instansat stulen? bild!

maajkeen

Välkänd medlem
13 dec 2010
334
0
16
hemma
Hejsan ska ev byta mot en snopro 2011 i helgen, och funderar om chassie nummret är instansat själv. Skotern är OREGGAD. och finns inget om den, men ce märkning å sånt finns. samt detta chassienummer på den..

http://sv.tinypic.com/r/2qaia2t/5

ser det troligt ut? fokusera på Q W B

nån som kan kolla på sin egna sx/xc å se om det ser troligt ut? alt posta bild/pma? elller mmsa 0737071673

Last edited:

maajkeen

Välkänd medlem
13 dec 2010
334
0
16
hemma
BCOOL : ska byta imorgon så behöver akut hjälp...

K-LEN: finns inga papper alls, chassit är OREGGAT i sverige.

Rsveden

Välkänd medlem
20 feb 2011
262
1
18
Västerås
Om man kollar på andra chassienummer så verkar det som om man har ändrat en trea (3) till ett B på den bilden (skotern)! Så rätt vore 4UF11SNW03T115315. Obehagligt tycker jag i alla fall!

Med vänlig hälsning

anchull

Välkänd medlem
7 nov 2012
102
0
6
Precis som Rsveden säger så är de nå lurt med de där. Hittade detta

"I don't know if this is what your after but....
4UF08SNW17T00001
I believe 4UF is manufacturers number, 08 would be the year of machine, SNW is type of vehicle(snowmobile), 17T is for group produced going In numerical order(07T, 17T, 27T etc) and the last numbers are order they were built"

A

AssaultRMK

Finns reggnr med B också.

Tex finns det på larmtjänst en stöldrapporterad 2011 snopro med nr: 4UF11SNW4BT115172

Vilket kombinationen av bokstäver och siffror stämmer helt överens med den maskin du kollat på, så det är säkert ett helt korrekt chassinr på den där maskinen.

Edit: En till stöldrapporterad 2011 snopro med nr: 4UF11SNW2BT115283

maajkeen

Välkänd medlem
13 dec 2010
334
0
16
hemma
Finns reggnr med B också.

Tex finns det på larmtjänst en stöldrapporterad 2011 snopro med regnr: 4UF11SNW4BT115172

Vilket kombinationen av bokstäver och siffror stämmer helt överens med den maskin du kollat på, så det är säkert ett helt korrekt chassinr på den där maskinen.
Så du tror chassienret är rätt? finns en klisterlapp å på skotern samt ett c-e märke där det står regg nr å- å det stämmer överens med det instansade.

A

AssaultRMK

Har svårt att tro att 3st 2011 Snopro i olika delar av landet skulle ha manipulerade chassinr. Så ja, jag tror att det är ett korrekt chassinr.
Att det är oreggat behöver ju inte ha något med saken att göra, kan mycket väl vara en import.

Skulle jag vara i en liknande situation med rådande frågetecken så skulle jag nog kolla upp personen som säljer maskinen noggrant också. Köra en kreditupplysning kostar inte många kronor. Och vill du vara riktigt noggran så ber du personen visa upp ett utlägg ur hans brottsregister.

maajkeen

Välkänd medlem
13 dec 2010
334
0
16
hemma
Har svårt att tro att 3st 2011 Snopro i olika delar av landet skulle ha manipulerade chassinr. Så ja, jag tror att det är ett korrekt chassinr.
Att det är oreggat behöver ju inte ha något med saken att göra, kan mycket väl vara en import.

Skulle jag vara i en liknande situation med rådande frågetecken så skulle jag nog kolla upp personen som säljer maskinen noggrant också. Köra en kreditupplysning kostar inte många kronor. Och vill du vara riktigt noggran så ber du personen visa upp ett utlägg ur hans brottsregister.
du menar på ratsit.se?
brottsregister hinner jag ej ordna till då han ska byta med mig imorgon EV..
vad ligger en sådan i värde? är twinpipes å stingers å lite sådant.. betalade min för 36.000.

Rsveden

Välkänd medlem
20 feb 2011
262
1
18
Västerås
Får hålla med om att min teori inte stämmer! Trean går inte ändra så snyggt till ett B som bilden visar! Så nr är nog rätt!