chip till alla arctic cat efi lr fejk?

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
99 års modeller ska vara dom sista med lös chip , men de står att de är en modul å inte et chip nån slags box man kopplar in alltså , jag tror de är ett Aprillskämt ! 25 hk var ska dom komma ifrån ?? i absolut bästa fall (om nu boxen finns, Tror inte det) så kan den bestycka ner och öka tändnigen å på så sätt ge (några) hk ....

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Låter skumt, men skulle vara skoj om det funkade, men vem vågar pröva? :)

Dock skulle det kanske vara lite väl häftigt med 25hk till på f6'an, undrar om motorn pallar det?.

Edit: mailade dom efter mer information, låter intressant, och det står faktiskt "up" till 25hk.
Det kanske bara ger 10 lika väl.

Sidan verkar seriös.

B

Biosteel

om man tror att man kan få 25 hästar extra med ett chipp så har man nog mer än en skruv lös det är en bedragare och ingenting annat

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Låter ju otroligt, men jag försöker forska lite på google.

Jag skulle lätt betala 35$ om det åtminstone gav 5hk mer.

Har hittat lite andra skeptiska forum ochså :).

Edit Svårt att hitta information, det är nog bara nåt skumt med detta.
enligt en review på sidan så har en kille testat och uppnåt ca 5hk, men det lär väl vara dom själv som skrivit den.
Och dom påstår att i boxen som man köper så skall det sitta en slags proccesor, men andra utländska forum påstår att det är nån form av motstånd som skall köra över luftmängdmätaren kontra ecu'n på nåt sätt.
Är för dålig på engelska för att begripa allt :(

Last edited:

merca

Välkänd medlem
10 nov 2008
188
0
6
Gällivare
Chip finns till de flesta Arctic Cat
sista året med utbytbara chip 2000
Utom Pantera 580EFI år 2001

Nyare skotrar programerar vi om ECU:n
Eller vill ni kunna göra det själv köp en
Eftermarknads ECU pris 3000-10000kr beroende
på vad ni vill kunna göra.

Skrivet av bengansmotor, så det verkar alltså vara en Eftermarknads ECU men frågan är kan den verkligen ge 25hk??