COBRA chassie ( 1996 ) Boggie byte... ?

24 jan 2007
36
0
1
Sundsvall
någon som vet en bättre boggie som man hyfsat lätt kan klämma dit i cobra chassit.
det är en 96:a så den har 307 matta original.
har hört att den här årsmodellen är en övergångs modell mellan cobran och gtypen, så det kanske finns värre delar till en sån att sätta dit.

snälla hjälp mig nu när man har hela sommaren att bygga om och jag gjort årets sista skutt så nu är halva boggin "beaten beond rekognition"
 
24 jan 2007
36
0
1
Sundsvall
har inte fått några riktiga svar....men jag har sett några cobra på blocket som har haft ski doo SC10 boggie bland annat från mxz 01:a har mailat till han men han hade köpt den så, men han såg inget som var ombyggt utan det såg bara ut å vara dit bultat sa han.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Köper du en Sc-10 boggie och fäster den framtill då kan du helt enkelt lyfta upp den bak och se om de bakre fästena passar. Gör de inte det då får du popnita om.

Rätt enkelt faktiskt.
 
24 jan 2007
36
0
1
Sundsvall
sc-10 sitter i bland annat mxz700 2001......har hört att det ska vara nästan samma chassie som rave 800 någon som vet om boggien passar mellan och fall jag kon sätta dit en sån i min 670?
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
jag kan inte svara på om de passar rakt av. . tror jag inte. .
MEN, de e faktist inte särskillt svårt att mickla till de så att du får in den i din tunnel.. Bara du kommer över "skräcken" att borra nya hål i tunneln så är de ingen fara..

Runt orginalinfästningarnna för din boggie iaf fram är de förstärkt orginal med en tjockare plåt .. om du nu inte kan sätta in SC10an där så ordnar du ju lätt nya hål och plåtar själv. .