Cobra , Rave-670 ( 1995 ) Bygga om till modernare utseende... ?

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
hallå
nu är de så här att jag håller på att hjälpa lillebrosan med att bygga om hans rave 670-95a lite grann men ja funderade på om de går att ta typ buken och huven från en skidoo s2000 chassie eller nått annat typ zx chassie? eller blir de stora ombyggnader för att få till de. skulle va skit bra om de finns nån som vet eller har gjort nått liknande själv berättar.

Last edited:

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Sv: bygger om lynx 670 rave-95a

Tyvärr kan jag inte svara på om de blir mycket jobb eller inte, men det är en konvertering som jag funderade på ett tag jag med..

Indy -> Edge/GenII, är ju vanliga men cobra till s2000/ZX tror jag inte jag har sett, kanske kanske har jag sett en cobra -> EVO men de var många år sen om jag minns rätt..

de bästa vore ju om ni fick låna grejjerna av någon som kanske servar sin maskin och kolla hurevide de kan gå.. ev. hör med nån skoterskrot ifall du har nån sådan i närheten..

Lycka till och om du påbörjar så kom i håg att dokumentera och visa upp sen så fler får hjälp!

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
Sv: bygger om lynx 670 rave-95a

tackar tackar. skulle va tufft om man fick till att göra om den med nått liknande zx chassie eller nått.de är klart att de blir en tråd om bygget och all info om de oxå.

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
hallå
nu är de så här att jag håller på att hjälpa lillebrosan med att bygga om hans rave 670-95a lite grann men ja funderade på om de går att ta typ buken och huven från en skidoo s2000 chassie eller nått annat typ zx chassie?
eller blir de stora ombyggnader för att få till de.
skulle va skit bra om de finns nån som vet eller har gjort nått liknande själv berättar.
Hmmm.

Det finns en kille här på forumet som har byggt om sin ( 1996 ) Cobra Racing 454 med ZX/EVO huv och buk

Kommer tyvärr ej på namnet just nu !

.

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
ja just ja de stämmer de. ska se om ja hittar åt han och höra hur han gick till väga. mången tack ska du ha för infon.