Commander 09 garanti och uppgradering

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Är det någon som hört av BRP angående de uppgraderingar av växellåda samt utbyte av felaktiga sidopaneler och övrig svart plast.

:)Enligt uppgift genomför BRP detta på de 500 Skidoo maskiner vilka gått till Nordamerika, dessutom verkar de byta all den "svarta plasten" på garanti oavsett om de gått sönder eller ej :).

Menhir76

Medlem
6 apr 2008
6
0
1
Det beskedet jag fått är att plasten byts när den går sönder. Själv sprack en kåpa för mig å den är utbytt.

I övrigt så gjorde de en förstärkning av chassiet (ett plåtstag mellan tunneln och växellådan).

Växellådan vet jag inte om de justerat nånting i.

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Det blir ingen uppgradering av växellådan, däremot så är det gjort en del förbättringar av låden till 2010, bla.: längre växelspak, ny växelförare i lådan, förbättrade drev för in och urkoppling av backen,mm

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Det blir ingen uppgradering av växellådan, däremot så är det gjort en del förbättringar av låden till 2010, bla.: längre växelspak, ny växelförare i lådan, förbättrade drev för in och urkoppling av backen,mm

Precis, kommer på 2010 men tydligen kommer BRP att uppgradera växellådan med detta på de 2009:eek:r vilka är sålda i Nordamerika och detta inom ramen för garantin och där byter de den svarta plasten skadad eller ej.

Personligen ser jag framemot att BRP löser Lynxmaskinerna på samma sätt här i Skandinavien med både växellåda o plast (så man slipper lägga den i frysboxen före den får en smäll eller 2)men än så länge vet handlarna inget o BRP Umeå vill ju inte prata med annan än handlarna.