Hej!
Ska byta till fatbarstyre och 4 tums styrhöjare på min mxz 700. Någon som vet vilka kablar som måste förlängas? ,eller om de kan dras om?. Undrar också hur man gör när man ska ta av handtagen , går det att ha kvar original handvärmare?/ MVH Rotaxx
värmeelementen sitter nog på med dubbelhäftande tejp, det går att pilla lös och sätta på nytt dubbelhäftande och sätta på nya styre, jag tog med tryckluft och blåste in i en lite glipa så var det lätt att få av handtagen,
Jag hade köpt nya elemten jävulst mkt lättare, går på kring 200-300:- pirat dock.
Värmarna sitter fastlimmade, du kan ta med värmepistol så löser klistret sig lite, så är det bara att trä på dom på nya styret, värmarna borde sitta lite med klistret som finns kvar. Om inte så drar du tejp hårt på sidorna och i mitten. Då sitter det..
Hur gick det? har du lyckats höja styret än? jag provade skruva av mitt för nån dag sen, men det såg ut som om elekablarna var jävligt korta och måste klippas av för att det ska gå?
nja elkablarna går väl att dra om lite,, de är väl tejpade ihop så dra upp lite å dra om så ska de nog gå,, de är ganska långa ändå,, broms slangen kan vara lite problem men går de me!
Har haft en 4" Höjare på min mxz 800-01. Där räckte alla kablar,bromsslang,gasvire precis. Men räcker inte dom så kan det sitta kattstrypare som satt under tankkåpan så ta och kolla där om dom är tjepade/bandade så får du upp dom så det räcker. Värmarna kan du försiktigt först ta med en liten mejsel så du får upp en liten kant, sen drar du så det lossnar längs hela bredden så ska det gå att få dom hela och sedan bara limma dom på nya styret.
Okej låter riktigt fint , men hade du ett högt styre eller ett normalt?
Nån som har nå tips hur man gör med de där stora plastgrejerna som hel/halv ljus knappen sitter på? om man kan ta bort plasten och sätta knappen nån annanstans, nån som har nån bild hur ni gjort? =D