Crossfire 5 -07

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Hej!

Kom ut en intressant maskin på blocket idag. Som ovan nämnt så är det en cf5 från -07 med 300 mil på nacken. Tyckte priset såg väldigt bra ut (49) samt att den såldes på firma.
Vad tror Ni om den skotern? Kan kolvbyte hägra? Är den mycket slöare än f5an fast bra mycket bättre i lössnö?

Tacksam för alla tips som kommer från Er experter.

Mvh

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
500:an är ingen rolig motor om du frågar mig. När man kör den känns den som en väldigt mycket tråkigare variant av 700- och 800-varianten.
När jag söker på Crossfire i hela landet får jag tre träffar. "Din" är tredjevalet för mig.

Sebbzor

Medlem
15 feb 2009
16
0
1
Hej, tror det kan vara en jätte bra skoter, beror alldeles på vad du är ute efter! hur mycket skoter du kört tidigare, hur mycket du väger etc! Ägde själv en 500cc som första skoter och var väldigt nöjd med den, så är det en första skoter så tror jag att du kommer att vara alldeles nöjd med den!

300 mil är inte mycket på en skoter, tror inte du lär behöva byta kolvar på den på ett tag!

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Det är min andra skoter, min första var en f5a som jag ansåg var för klen i starten men sedan räckte det mer än nog. Jag väger 72... Nu fick jag precis veta att den var såld men dom hade en sabercat 500efi inne. Vad sjutton är det? "Toppskick" och 200mil. Samma pris..

Laaf

Välkänd medlem
25 jan 2010
344
0
16
Närpes, Finland
Det är min andra skoter, min första var en f5a som jag ansåg var för klen i starten men sedan räckte det mer än nog. Jag väger 72... Nu fick jag precis veta att den var såld men dom hade en sabercat 500efi inne. Vad sjutton är det? "Toppskick" och 200mil. Samma pris..
Sabercat är en lyxversion av Firecat men med mer komfortabel fjädring istället för inriktning på hårdkörning. Utrustad med back, backspeglar och väska bakom sadeln. Annars samma som Firecat.