Crossfire 6 - något att satsa på?

Gustav1980

Välkänd medlem
24 okt 2004
228
0
16
Sugen på en bättre beg. alt ny crossover 600 till nästa säsong. Har gogglat lite men hittar inte så mycket information om arctic crossfire 6.

Är det en modell att satsa på?
Håller den måttet jämfört med tex renegade, xtrim?

Gustav1980

Välkänd medlem
24 okt 2004
228
0
16
Sugen på en bättre beg. alt ny crossover 600 till nästa säsong. Har gogglat lite men hittar inte så mycket information om arctic crossfire 6.

Är det en modell att satsa på?
Håller den måttet jämfört med tex renegade, xtrim?

70 har läst och frågan är ju hur man ska tolka tystnaden? :confused:

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Kan ju inte vara fel med en sådan maskin, tyckte min F6 2006 var bra när jag hade den, och en modernare om du nu köper nyare, och längre matta kan ju inte gå fel.

Negativa med 600 var väl att väl i fjälls och väldigt mycket snö så märkte man att den sista orken inte fanns där.

Men som en allround skoter så lär den funka ypperligt, man måste ju endå se till alla aspekter runtomkring, såsom soppa,olja,försäkring och hållbarhet.

Dock så är väl inte Arctic berömda för sin oljeförbrukning :) men det är enkelt att justera och gratis.
Fuelreducer är oxå att föredra, om inte en boondocker att ställa om soppan med.

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
600:an har väl inga problem med att gå fett på höga varv!? 700:eek:rna däremot..

Tror absolut du kommer bli nöjd med ditt val om du köper en CF.

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
600:an har väl inga problem med att gå fett på höga varv!? 700:eek:rna däremot..

Tror absolut du kommer bli nöjd med ditt val om du köper en CF.
Min gjorde det, men den kan ju ha varit påställd med mera, det har jag ingen aning om.