Crossfire 700 bluddrar på hög varv!

crossfire700

Medlem
27 jan 2013
32
0
1
Hej!
har en cf 700 som bluddrar rejält vid 6500 och uppåt men kan smälla till och gå ibland några sek men sedan börja bluddra igen.

Det som är bytt och kollat är: Ecu, tändspole och apv motor har även mätt upp statorn och denna visar rätt värden.

någon som vet vad felet kan vara eller har samma problem??
tacksam för svar :D

// Axel

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Min gjorde likadant och det visade sig bara vara ett tändstift som fuckade. Bytte båda och nu funkar den igen.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.711
833
113
Kramfors
Ta av skyddet för apv motorn så man ser vajertrymman. Hissa upp bandet från backen och se till att den står stadigt. Sedan sopar man på full mutter upp i varv till 8000v i korta upprepade gasningar. Vid 7000v ska apv motorn dra vajrarna så giljotinerna öppnar fullt.

Gasar man bara snabbt upp till max varvtal hinner inte mattan upp i så hög fart,,bara tokbromsa såfort man nått 8000v. Denna test funkar ju också på blank is och burna så att säga

crossfire700

Medlem
27 jan 2013
32
0
1
Fick samma värden som det skulle vara enligt oktan i östersund.
kan inte värdena i huvudet men det ska va rätt.

crosscalle

Välkänd medlem
21 nov 2010
380
0
16
Piteå
Det värsta utav allt är att du kan få korrekta mätvärden på statorn. Och likförbannat kan den vara trasig, en kompis köpte en trasig cf8 där dom trixat och mätt med det mesta, och gett upp helt enkelt. Och då var det en spole i statorn som var fuckad, lödde ihop och drog i snöret :) Lycka till, det löser sig!

crossfire700

Medlem
27 jan 2013
32
0
1
Om jag kör motorn riktigt varm och sedan stänger av skotern och låter den vila i cirka 5 min sen startar jag och kan köra några fullgas repor med full effekt men sen när den blir varm i igen så slår den av..
Tror det kan vara statorn..
Någon annan som har något tips på va det kan vara?

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.711
833
113
Kramfors
Mät statorn när den är varm och jäklas. Ca 10% högre värden är ok när dem är varm.

Har du flimrande värden när den är varm är det garanterat statorn.