R Rusch Diablo Aktiv medlem 13 apr 2008 94 0 6 Lit 31 jan 2010 #1 Vad är det för cylinderbeläggning i en Viper? Jag tycker set ser ut som stålfoder eftersom det är honingsrepor i dom. Jag ska byta kolvar, ska jag hona cylindrarna eller behövs det inte?
Vad är det för cylinderbeläggning i en Viper? Jag tycker set ser ut som stålfoder eftersom det är honingsrepor i dom. Jag ska byta kolvar, ska jag hona cylindrarna eller behövs det inte?
V viperhauck Välkänd medlem 1 jan 2000 1.631 1 38 Ljusdal Sverige 31 jan 2010 #2 Det är nicasil. Ser allt fräscht och fint ut behöver du inte göra nåt. Om dina andra cylindrar ser ut som den du köpt är det bara att skruva ihop
Det är nicasil. Ser allt fräscht och fint ut behöver du inte göra nåt. Om dina andra cylindrar ser ut som den du köpt är det bara att skruva ihop
Skotertoken Välkänd medlem 12 jan 2007 2.180 0 36 Arvidsjaur 31 jan 2010 #3 Nicasil är inte "magnetiskt", så kolla med en magnet. Stålcyllar är ju ordentligt "magnetiska"..
R Rusch Diablo Aktiv medlem 13 apr 2008 94 0 6 Lit 31 jan 2010 #4 viperhauck skrev: Det är nicasil. Ser allt fräscht och fint ut behöver du inte göra nåt. Om dina andra cylindrar ser ut som den du köpt är det bara att skruva ihop Click to expand... Ja det är inga vändkanter som går att känna iallafall. Last edited: 31 jan 2010
viperhauck skrev: Det är nicasil. Ser allt fräscht och fint ut behöver du inte göra nåt. Om dina andra cylindrar ser ut som den du köpt är det bara att skruva ihop Click to expand... Ja det är inga vändkanter som går att känna iallafall.