dämpare i boggie m5

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
vad passar från vilken skoter å sätta in i boggin?

helst gas eller fox float.. dem som sitter nu suger get balle å är tvär slut dem hänger inte med min led köring=(

så frågan är rån vilken modell dem passar från,., går det å ta från annat märke?

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Att dom suger get balle tror jag säkert, men om din körning handlar om "hård led körning", så varför inte skaffa en kort maskin som är byggd för det?

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Renovera de som sitter istället, kostar några hundra.
Kunde du inte köpa loss dämparna från F7-an du skulle ta motorn från? (eller om det var 1000-kubikaren, minns inte säkert)

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
Att dom suger get balle tror jag säkert, men om din körning handlar om "hård led körning", så varför inte skaffa en kort maskin som är byggd för det?
varför då? hänger ändå med dem andra som har sport skoter..
sen när det blir djup snö far man som en vessla förbi dem:becky:

passar fox float från dem andra m serie elle cf eller f serie?

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Alla kan ju köra M-serien istället. Gärna M5. Lika bra på led, överlägsen i snö. Ja det är märkligt att det ens byggs Firecats...

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Nu rotar jag i arkivet känner jag, men måste bara ställa 2 frågor till dig knugen:

1: Varför kosta på värre dämpare, om du kan hålla jämnt med sportskotrarna, med din M, så är nog inte dina dämpare så jävla dåliga. Och flyger du som en vessla förbi dem i pudret så gör du bättre att lägga dämpar-pengarna på nånting annat. Kanske ett tubrokitt till din nya F7 snurra.

2: Eftersom det var sålänge sen du skrev detta så var mitt svar lite sent ute, så jag skulle bara vilja veta hur du gjorde med dina dämpare? Bytte du ut dom eller? Blev du nöjd? OM du bytte, hur beter den sig emot polarnas sportskotrar nu? Mer som en iller kanske? bäver? Råtta på extacy?

Fyll gärna på, då jag funderar på köpa en M5a och bygga om lite, och då är ju du den som har kommit längst i utvecklingen av M5an, så lite tips är ju aldrig fel.