Dämpare som cykelpumpar efter 50 mil

rullens

Medlem
4 feb 2011
34
0
1
Valbo
Har nu hunnit åkt ca 50 mil på min Lynx Boondocker 3900 -15.

Framdämparna är fan i mig som cykelpumpar, är detta godtagbart eller ska man försöka få det fixat på garanti? Personligen tycker jag inte att dämparna ska behöva renoveras efter 50 mil men det kanske ska vara så?

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
enligt många här på forumet så verkar det som dom ska renoveras redan efter 50 mil. enligt mig är det idioti, dom ska klara betydligt mycket längre, som en jämförelse kan jag ta min ena merca som gått 47 tusen mil på original dämparna. inte samma sak som på en skoter, men 50 mil är ändå riktigt dåligt. fick renovera ena framdämparen på gammel skotern vid 800 mil. och då var det budget ryde fx dämpare. och det var bara ena dämparen, dom andra var bra.

enligt mig ska det gå på garanti

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Nya dämpare släpper så mkt från godset då det är alu. Oljan ser ut som att du smulat ned en blyertspenna där efter 50 mil. Sen lugnar det ned sig men det är ju så pass billigt att renovera så vitsen med att skita i det förstår jag inte? Klistermärken och brölpipa brukar ju vara viktigare än funktion.

Reactions: trixa

rullens

Medlem
4 feb 2011
34
0
1
Valbo
Nya dämpare släpper så mkt från godset då det är alu. Oljan ser ut som att du smulat ned en blyertspenna där efter 50 mil. Sen lugnar det ned sig men det är ju så pass billigt att renovera så vitsen med att skita i det förstår jag inte? Klistermärken och brölpipa brukar ju vara viktigare än funktion.
Skita i det var väl inte tanken, utan om de var rimligt att dom skulle renoveras så pass tidigt. Men de är ju möjligt att det är så :)

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
19
0
Grängesberg
Visst är det bra att byta olja i dämparna tidigt, då den fort blir skitig som sagt.
Men de ska ändå inte vara helt slut, då är något annat fel.