När orginaldämperiet på rmk'n är katastrof tänkte jag byta båda bakre dämparna. Nån som bytt, vad har ni bytt till, hur upplevs dem och var har ni handlat? Tack på förhand
Ska du sälja Walker dämparna?Jag har satt FOX "Burandt-kitet" i boggien och FOX FLOAT 2 i framvagnen! Walker Evans - släng dig i väggen....
Beställde alltihop från Edvard i Vilhelmina!
Engans är bra grejor förvisso, men är ytterst tveksam till att dom har framme några dämpare som passar! Det finns ju i Duells katalog dämpare till boggien, men allt vad jag kan se så är det samma art.nr som ifjol och dämparna som fanns ifjol passade då inte!!ok.. jo det verkar vara foxarna som gäller.. Dock blir man lite snål.. funderar på att trycka dit engans fram i boggin så man åtminstone kan skruva på fjädern lite.. en sån verkar kosta drygt 3 000kr. Då bara för att spara chassiet när man dammar över ett krondike eller (hyjeda-mig) måste åka led nån gång. Å andra sidan ska man bara halvgöra det av den anledningen borde man kunna trixa till en distanserad fjäderskål i typ teflon eller nåt så man får lite förspänning på bef fjäder. ska klura lite mer
Den bakre dämparen som finns i art.tabellen (97-3450) är inte en fjäderklädd för det första, sen har jag för mig att längden på den främre inte heller stämde.vad var det förresten som gjorde att Engans inte passade?
Hunnit testa nånting än? Vad körde du in för tryck i dämparna fram och bakre boggi?uppföljning - Nu sitter det fox på hela skotern, när man läser listan som duells ligger ute med för Engans ser man att det mycket riktigt är fel centrumdämpare upptagen då samma art.nr specas med flera olika mått i listan. Var dock svårt att göra nån kanondeal från andra sidan atlanten på floatarna.. Jag kollade alla åf som fox hade länkar till i usa, mailade om frakten till de som verkade sälja till skotrar och räknade ganska snart ut att innan jag hade dem hemma på garagegolvet är man väldigt nära de priser som Motorcenter och Minhoj säljer dem för.. gjorde slag i saken och beställde från Vilhelmina. Hade grejerna på busstationen i Umeå samma dag (jag beställde klockan 14:00). Blir en provtur ikväll - känns dock mycket mer förtroendeingivande i torrbrytningen
Och FYYYY FAAAN vilket dinkytoy-skit främre dämparen är på standard rmk'n. De skulle ha hetat rmk-shift istället så man visste att det var engångs-grejer