Dämparinställningar Lynx RE

larsmxz

Välkänd medlem
3 aug 2008
224
0
16
Edsbyn
Nån som har racinghandbok eller över inställningar på dämpare på en RE!
Eller vad original är så man kan utgå därifrån!

larsmxz

Välkänd medlem
3 aug 2008
224
0
16
Edsbyn
Sv: Dämparinställningar!!!

hur många click org inställningen är på respektive dämpare!!
och andra kombinationer som funkar bra!!!

TLK

Välkänd medlem
27 dec 2007
350
0
16
Gällivare

Har ingen aning om vad original är, inte heller några bra kombinationer på den maskinen. Men tycker att det är helt individuellt..! Du åker helt enkelt på att prova dig fram ;)

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16

Prata med någon som renoverar, shimsar om dämpare och ge honom feedback på vad du vill åstakomma ,mm så kan han nog hjäpa dig.

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna

Ingen kan ge dig en bra dämparinställning! Alla kör vi olika/Väger olika mycket, dagens dämpare går att kalibrera så fint så att du ställer in dem individuellt efter personen.

Snacka med någon som kan det här med dämpare, och förklara exakt hur du vill att maskin ska bete sig samt din vikt etc etc så kan han/hon nog hjälpa dig.

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Du kan vända dig till din Lynx-återförsäljare för att få reda på dämparnas grundinställningar. På så sätt blir det blir lättare att hitta ett bra ställe att starta i från.

Woxberg

Medlem
9 feb 2009
18
0
1
Edsbyn
Prata med Håkan Nyqvist i (Kyan) Edsbyn. Han enoverar och schimsar dämpare och är vad jag vet riktigt duktig. Han är dessutom gammal tävlingsförare så han vet säker vad du vill ha!
Du kanske känner honom sedan tidigare?

larsmxz

Välkänd medlem
3 aug 2008
224
0
16
Edsbyn
Nä känner han inte!!
Dom är nyrenoverad å schimsad hårdare!!
Har provat mig fram så nu funkar de fint:)
Nu är de bara konditionen å armarna som ska ställas in:)

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Nä känner han inte!!
Dom är nyrenoverad å schimsad hårdare!!
Har provat mig fram så nu funkar de fint:)
Nu är de bara konditionen å armarna som ska ställas in:)
Har du kommit underfund med om låg och högfarts comp påverkar varandra?? Jag misstänker att lågfarten påverkas av högfarten men inte tvärt om. Eftersom när man drar in högfarten så följer lågfartsskruven med men inte tvärs om.:confused: