Jo det är just det där med att hänga fast fotstegen jag vill ha bort. Att boggien inte är nån höjdare har jag märkt eftersom det är 3:e säsongen jag har den Hade tankar på att byta dämpare men skiter nog i det och köper helt ny skoter nästa säsong istället.xc60098a skrev:dämpningen bör vara densamma ändrar ju inte i boogien bara fästerna... får iof lite mer attackvinkel sämre i lössnö dock kompenseras det av att du inte hänger upp den på fotstegen... blir nog bra ska du se .. därimot är inte boogien nån höjdare från början på rxl'n..
Jo jag vet precis hur jag ska gå till väga, var bara det där med dämpningen som jag ville kolla upp innan jag tar på mig overallen och börjar mekaxc60098a skrev:jepp sänka ner boogien är ju annars inte nå prblem.. nya dämpare är nog endast att satsa på om du bestämt dig för att ha kva skotern finns billiga engans på duells... men annars borrar du bara fästerna längre ner där fram antagligen får du köpa dig inte plåt och nita fast där bak med ett hål längre ner har ingen koll på hur de ser ut där
men annars är de bara borra längre ner.. inte så svårt få det rakt bara
Sänkte du endast ner bakre bulten eller sänkte du främre också?Hellboy skrev:Min dämpning vart det ingen större skillnad på när jag höjjde min skoter. jag var tvungen att ställa fjädrarna lite hårdare bara. lycka till.
Jo det var precis det jag tänkte på Måste blir bra jädra knas med attackvinkeln om man bara höjer bakHellboy skrev:Sänkte både fram och bak, det blev konstig attack vinkel annars.. har 2 bilder upplagda här på forumet.
edit: under rubriken: Höjja boggien på ett indy?
Aha, finns det redan hål gjorda för det? Det visste jag inte Tack för tipsetHellboy skrev:jag sänkte 10cm bak och 6 cm fram, satt i det sista hålet som finns på förstärkningen fram. Det du måste göra är att borra hål genom tunnel till förstärkningen, hålet syntes inte utifrån utan kolla på insidan på tunneln så du hittar av rätt.