Dålig Vinter

Johanzone

Välkänd medlem
8 feb 2012
118
0
6
Fagersta
Väntar och väntar på snön o funderar om det blir lika dålig vinter som förra året.

Hur ser det ut vid er där ni bor?

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Samma här Tobbe, vi hade sjukt med puder heeela vintern förra året.
Och allvarligt talat, det är inte ens December än, så ta det lugnt :)

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Fniss, jag upplevde förra vintern som den bästa på säkert 20 år! :)
Öhm, nu bor vi ju trots allt i samma län. Jag ställde på min skoter i trettonhelgen och ställde av kring 22 Mars. Säsongen var med andra ord kort. 2009 och 2010 var däremot kanonsäsonger snömässigt. Du får gärna förklara dig Tobbe.... ;)

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag bor också i Västernorrland , körde från början av December till slutet av Mars. Kanske inte den längsta säsongen men det var puder i princip hela tiden.

Öhm, nu bor vi ju trots allt i samma län. Jag ställde på min skoter i trettonhelgen och ställde av kring 22 Mars. Säsongen var med andra ord kort. 2009 och 2010 var däremot kanonsäsonger snömässigt. Du får gärna förklara dig Tobbe.... ;)

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Området runt Viksjö var det ju lössnö i stort sätt från att det blev körbart fram till slutet av mars.
Bra med snö dessutom.

...ja just det. Vi köpte ju en stuga också förra säsongen. I Jorm.
;)

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Hade också bästa vintern på länge i Storbäck, sista dumpen kom den 22maj!
Dwt var även väldigt många dagar med bottenlöst puder så att det slog helt tätt i hjälmen :D

J

Jona$

Dåligt före här med och vintern var en månad sen och gick en månad tidigare.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Några mil innanför Umeå där jag bor var det 25-årigt snörekord förra året. Redan på mellandagarna var det uppåt 90 cm i skogen. Och mer skulle det bli. :)

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Snön kommer alltid i Piteå. Den brukar ibland dröja nog så länge men den kommer. Det som avgör om det är en bra säsong för mig är temperaturen.

Förra året var perfekt med mild januari och februari och hyffsat före i mars.

Arjeplogsfjällen var sådär förra året när vi var upp v11, väl så hårt... Andra dagen damp det ner typ 30cm snö så då var den resan räddad.

Förra året var bra och jag hoppas det här året blir lika.

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Jag hämtade Pro:n 23/12 i fjol, då var det precis så man kunde prova den här nere vid kusten.
Vintern kommer, var så säkra!