Ifall du har nålen i läge 2 från topp, kan det vara aningen snålt på mellanregister. Annars tror jag du är safe, vissa har haft problem med att muttern på avgasgiljotinen lossnar. Men då borde den varva 7000. Den går inte in i något safe mode då, pga knacksensorn eller temp givaren ? Det finns även en O-ring i förgasarna som kan börja läcka, då är resultatet att den flödar. Och har man riktigt otur så kan man böja någon vevstake när man skall ta igång skotern. Man jag kan inte tro att din skoter lider av det, för den går väl bra på tomgång ? Och flödar väl ej ?
Min iq600rr var jävla skum ifjol, började hosta vid jämngas körning. Sedan om man gasade mera så dog den till och återhämtade sig sedan. Men en av gångerna när jag drog på så totaldog den i 3 sec, då såg jag templampan lysa 1 sec. Så In på service å in med ny tempgivare, men skotern var exakt likadan som före när jag fick den pånytt.. Så då blev ett antal kontakter genom gånget samt nya insugsgummin, och efter det har skiten funkat. Insugsgummina höll 1 sesong/2000km... så akta er för att smälta kolvar ni som kör Polaris, ski-doo å lynx har ju även samma fel..