D&D vs Speedwerx singelpipa, F6 -06

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jag ska beställa mig en singelpipa till Arcticen från USA under sommaren när man tjänat ihop lite pengar. Det står mellan D&D och Speedwerx, vilken ger mest effekt?

Är det någon ide att köpa Y-rör när man ändå beställer, ger det någon extra hp? Jag har kollat runt på en jävla massa sidor på andra sidan poolen och jag har inte hittat något Y-rör till F6, bara till F7. :hmmmm: Finns det inget eftermarknads Y-rör till F6 eller kör man på samma som till F7?

Edit: Någon som har erfarenhet av Speedwerx hypershift variator kit, vilka delar följer med?

Tacksam för svar!

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
det finns dåligt med både trim och vetiig information om vad som fungerar till f6:an pga av att dom som vill ha mer effekt köper en 700:a på en gång ....
till 700:an har jag varken testat D&D eller speedwerx pipa men bikemans ger ca 5 hk , y-röret ger 1-2 hk , mitt tips är att du byter till en 700
sen trimmar du den ...

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Okej! Nja, jag tror nästa skoter blir en crossfire 8 om plånboken tillåter det så då får den nog vara original. Ett variator kit till sekundären är dock ett måste! Har du något tips på en bra setup?

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
ja de låter ännu bättre ! nej inte direkt , jag körde std helix med hårdare fjädder i min F7 -05 funkade kanon , bra backshift och rapp med std drevning